نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 13:59

اختصاص ۲ میلیارد تومان به طرح های فرهنگی موسسات قرآنی اردبیل

اردبیل- رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: با هدف اجرای طرح های فرهنگی، ۲ میلیارد تومان به موسسات اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صابر طهماسبی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی و هم افزایی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی که در محل مهدیه اردبیل برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت باید علاوه بر آموزش مباحث قرآنی، به تبیین فرهنگ دینی در جامعه بپردازند.

وی به عناوین طرح‌های مورد نظر برای اجرا در مؤسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: طرح‌های فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، عفاف و حجاب، مهدویت و جهاد تبیین و نیز تولید محتوا از قبیل سخنرانی، کلیپ و فیلم‌های کوتاه با موضوعات مورد نظر طراحی و اجرا شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مؤسسات قرآنی استان اردبیل خبر داد و گفت: طرح‌های فرهنگی ارائه شده باید با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآنی در مناطق مختلف استان اردبیل اجرا شود.

حجت الاسلام طهماسبی به اعتبار اختصاص یافته به تفکیک مؤسسات استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: مبلغ اختصاص یافته برای طرح‌های استانی ۵۰۰ میلیون تومان و طرح‌های شهرستانی ۲۰۰ میلیون تومان است که در مجموع از ۸ مؤسسه و خانه قرآنی استان اردبیل که طرح‌های فرهنگی برتر ارائه دهند، حمایت خواهد شد.

اختصاص ۲ میلیارد تومان به طرح های فرهنگی موسسات قرآنی اردبیل

۲۸۰ مربی قرآن تحت پوشش صندوق بیمه عشایر و روستایی استان اردبیل

در ادامه نهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل به ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه در خصوص پیگیری‌های دغدغه و مشکلات مربیان قرآنی اعم از بیمه، معیشت، درآمد، برگزاری کلاس‌ها و… پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۲۸٠ نفر از مربیانی که نتوانسته بودند از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه بشوند از طریق صندوق بیمه عشایر و روستایی بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه ساماندهی و مجوز فعالیت مؤسسات، بیمه فعالان قرآنی، تشریح و ابلاغ آئین‌نامه‌های مسابقات قرآن و عترت، حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه قرآن و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945531

مهمترین اخبار ایران و جهان: