نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 14:12

مه‌آلودگی و انباشت آلاینده‌ها در ساعات ابتدایی روز در زنجان/ هوای استان سرد می‌ماند

مدیر کل هواشناسی استان زنجان از ادامه استقرار هوای سرد در استان خبر داد و گفت: مه‌آلودگی و انباشت آلاینده‌ها در ساعات ابتدایی از پدیده‌های جوی چند روز آینده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا رحمن‌نیا در جمع خبرنگاران به وضعیت جوی استان طی یک هفته پیش رو اشاره و اظهار کرد: تا اواسط هفته، بارشی برای منطقه پیش‌بینی نشده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر پایداری جوی استان تا اواسط هفته افزود: به دلیل همین پایداری، احتمال رخداد مه‌آلودگی به ویژه از اواخر شب تا اوایل صبح وجود دارد.

وی انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را در مناطق صنعتی در ساعات ابندایی روز را از دیگر پدیده‌های جوی برای چند روز آینده عنوان کرد.

رحمن‌نیا تاکید کرد: تا اواسط هفته، استقرار هوای سرد و شرایط یخبندان صبحگاهی در منطقه ادامه می‌یابد، لذا توجه به مصرف بهینه انرژی ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه جوی بارشی به استان از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این سامانه بارش برف و باران را موجب خواهد شد.

وی از ثبت دمای 12 درجه زیر صفر در خیرآباد طی 24 ساعت گذشته به عنوان سردترین دما در سطح استان خبر داد و افزود: بالاترین دمای این بازه زمانی با 14 درجه بالای صفر از گیلوان گزارش شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 945575

مهمترین اخبار ایران و جهان: