نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 17:51

احیای بیش از ۵۹ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان همدان

همدان- استاندار همدان گفت: بیش از ۵۹ واحد راکد در استان احیا و به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد شنبه با حضور در شهرستان نهاوند و افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهرستان بیان کرد: دولت سیزدهم با وجود همه فشارها و بدهی‌ها و ویرانی‌هایی که دولت سیزدهم میراث دار آن شده، اما دست از کار نکشید و ناامید نشده است.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۹۵۶ پ روژه افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، افزود: برخی واقعیت‌ها را نمی‌بینید و با شبهه اندازی در آمار هدف دشمن را اجرا می‌کنند، برکات این نظام در گذشت زمان برای مردم در گذر زمان بیشتر و اثر بخشی آن هم افزوده می‌شود که تحولات خاصی را به دنبال داشته است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری و صنعت برای دولت در اولویت بوده و اقدامات بزرگی انجام شده است.

قاسمی فرزاد در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه بیش از ۵۹ واحد راکد در استان احیا و به چرخه تولید برگشته که پلی اتیلن یکی از این موارد است، اظهار کرد: این واحد، امروز پس از ۱۰ سال تعطیلی مجدد شروع به کار و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش مهر؛ در چهارمین روز از دهه‌مبارک فجر پروژهایی در سطح شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها شامل بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، گلخانه هیدروپونیک فاز ۲ صیفی و سبزی، کارخانه لوله پلی اتیلن کولیوند بود.

بخش دیالیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان در بیمارستان شهید قدوسی شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره برداری رسید. ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش تجهیزات و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش عمرانی هزینه شده که در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است، بخش دیالیز بیمارستان شهید قدوسی شهرستان نهاوند به همت بازماندگان شهرام و شاهین ناظمی پور و با مشارکت مهرداد الفت و در این مجموعه ۱۸ تخت دیالیز داخل بخشی و ۱ تخت دیالیز ایزوله وجود دارد.

فاز دو گلخانه هیدروپونیک (سبزی و صیفی) در ۲۰ هزار مترمربع و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۲ نفر و تولید سالانه ۷۰۰ تن از دیگر پروژه‌های روز چهارم بود که با حضور استاندار همدان در نهاوند افتتاح شد، افتتاح کارخانه پلی اتیلن (تولید لوله‌های پلی اتیلن) با تولید سالانه ۳ هزارتن و اشتغالزایی برای ۱۲ نفر در ۲ شیفت کاری با هزینه ۱۸ میلیارد تومان و مشارکت بانک ملی استان همدان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1018775

مهمترین اخبار ایران و جهان: