نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 16:39

جان فدا| هر چه زمان می‌گذرد، اندیشه سردار دل‌ها بیشتر نمایان می‌شود/ مالک اشتر دوران یک الگو بود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر چه زمان می‌گذرد عرصه فکر، اندیشه و عمل سردار دل‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد، گفت: شهید سلیمانی چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادتش الگو بود و دشمن در حال حاضر هم با شنیدن اسم وی لرزه بر اندامش می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در
در مراسم اجلاسیه مجمع بسیجیان استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  مالک اشتر دوران، سید الشهدای جبهه مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هر چه زمان می‌گذرد عرصه فکر، اندیشه و عمل سردار دل‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: صاحب نظران عرصه سیاست و دیپلماسی، دانش نظامی و اجتماعی و حتی دشمنان تدابیری که در رابطه با شهید سلیمانی دارند، آن طور که احساس می‌شود منصفانه و واقع بینانه قضاوت کرده‌اند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه داشتن اعتماد بنفس بالا نشانه با خدا بودن است که شهید سلیمانی این مولفه را داشت و نتیجه‌اش را هم گرفت، گفت: در رابطه با شهید سلیمانی بیش از ۳۵ محور مقام معظم رهبری بیان کردند، ضمن اینکه حضرت علی (ع) از شهادت چند نفر از جمله عمار و مالک اشتر متاثر بود.
وی با بیان اینکه رفتار و اندیشه و ایمان شهید سلیمانی آن‌قدر بلند بود که هیچ پرنده بلند پروازی بر اندیشه بلند او نمی‌تواند برسد، عنوان کرد: انسان وقتی برای رضای خدا کاری را انجام بدهد، چه در حیات دنیوی و چه بعد از حیات آثار وی برجا می‌ماند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس انسان‌های بزرگی برای ماندگاری انقلاب اسلامی فدا شدند، بیان داشت: این انسان‌ها آماده به میدان رفته بودند و آنها چه در دوران حیات و چه بعد از حیات منشاء تحرک و اثر گذاریشان ماندگار شده است.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادتش الگو بود و دشمن در حال حاضر هم با شنیدن اسم وی لرزه بر اندامش می‌افتد، گفت: دشمن خودش اذعان دارد که، کسی که در یک عرصه مقابلمان ایستاده بود الان در چند عرصه ایستاده است و این حماقت دشمن بود.
آیت‌الله خاتمی به ظرفیت و برکت وجودی شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: جهاد تبیین واجب است و وظیفه سنگینی در برابر نوجوانان و جوانان داریم که باید شناسانده  شود و هر کس از خانواده خودش شروع کند و نیازی به تریبون نیست.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه گزارش‌های خوبی در جلسات ارائه و شنیده می‌شود ولی احساس بنده این است که خیلی نتوانسته‌ایم حرف تازه که بشود، اجرایی کرد ارایه بدهیم، افزود:  مقام معظم رهبری از بسیج انتظاراتی دارد، جسارت مطالباتی دارد، از این رو خود بسیجی که مطالبات امامش را عملی و اجرایی نکند از دیگران نباید انتظار داشت.
امام جمعه زنجان به تعبیر رهبری از بسیج، با این عنوان که «بسیج می‌تواند دستگاه‌های مسوول را هم در جهت دهی و هم در هدف گذاری و هم در عمل یاری دهد» اشاره کرد و افزود: در رابطه با بیانیه  گام دوم انقلاب همه وظیفه‌ی سنگینی داریم و  نقشه همین است و ریل گذاری‌ها هم باید با توجه به این نقشه انجام بشود.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات و موانع در استان باید احصاء شود و کارگروه‌های که در این مجمع حضور دارند، نقش موثری در این موضوع دارند، افزود: اگر در استان ما  نقطه ضعف و کاستی است  شناسایی شود و بعد از شناسایی، از چند کار گروه کمک فکری بگیریم و از تجربه و دانش وفهم تسلط کسانی که به این مساله‌ها اشراف دارند استفاده کنیم.
انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 948075

مهمترین اخبار ایران و جهان: