نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 11:20

راه‌اندازی شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف در دادسرای شاهرود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود از راه‌اندازی شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسرای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام رضی پارسامنش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود صبح امروز در نشست با معاونت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان و شورای فریضتین اصناف در سالن جلسات دادسرای شهرستان با گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت و اهمیت بصیرت در جامعه با توجه به دشمنی‌های فراوان اظهار کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را همه ازجمله ملی‌گراها و اقشار مختلف مردم ‌دوست دارند و بشریت مدیون این بزرگوار در جمع کردن داعش در عصر حاضر است.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه تضمین‌کننده اجرای قانون و نظارت عمومی مسلمین بر همه نهادها است و جایگاه بسیار بالایی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه در سایر کشورها نیز که دین ندارند، تذکر به دیگران برای رعایت قانون و نظم عمومی بسیاری جدی است، افزود: آن‌ها نیز تذکر لسانی می‌دهند و نمی‌گذارند تخلفی انجام شود و اگر تخلفی رخ دهد، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

پارسامنش با تأکید بر اجرای قانون و درونی کردن آن به‌ویژه در حقوق عامه و شهروندی در جامعه، بیان کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید توسط ستاد فریضتین پیگیری شود و معروفات توسعه یابد و با منکرات برخورد قانونی شود.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در برخورد ریشه‌ای با منکرات و ترویج معروفات در جامعه عنوان کرد: باید احترام به قانون در جامعه فراگیر شود و این فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان اینکه باید ریشه‌های منکرات بررسی شود و مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در عین حال با مظاهر منکرات نیز باید برخورد جدی شود و هدف بازدارندگی و آگاهی‌بخشی به جامعه و داشتن راهبرد است.

پارسامنش با تأکید بر استفاده از خِرد جمعی و استفاده از نخبگان و صاحب‌نظران در موضوعات مختلف و گرفتن مشاوره در این راستا، گفت: دستگاه قضا نیز حمایت و پشتیبانی خود را انجام می‌دهد و با هنجارشکنانی که عامدانه اقدام به این کار می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسرای شهرستان شاهرود، گفت: این شعبه ویژه که چند وقتی است راه‌اندازی شده به پشتیبانی از آمران و ناهیان می‌پردازد و پرونده‌هایی نیز تشکیل و رسیدگی شده است.

جعفر اسماعیلی، معاون اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح «سفیران مهر» در راستای ترویج معروفات در جامعه، بر سازماندهی ۴۰ تیم از افراد کارشناس و مجرب برای تداوم این فعالیت‌ها تأکید کرد.

هادی مهران‌فر، رئیس اتاق اصناف شهرستان شاهرود نیز با تأکید بر حمایت اصناف و بازاریان از نظام و انقلاب، خواستار حمایت از این قشر اثرگذار در جامعه و رفع مشکلات آنان شد.

پایان پیام/74036/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 947175

مهمترین اخبار ایران و جهان: