نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 11:17

ادارات و مراکز آموزشی کردستان در روزهای پنجشنبه تعطیل اعلام شد

استاندار کردستان گفت: فعالیت ادارات و مراکز آموزشی استان از فردا با تاخیر و ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و پنجشنبه‌ها نیز تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به مدیریت بحران سوخت زمستانی در سنندج اظهار داشت:  در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مصرف انرژی کار جدی صورت گیرد کما اینکه اصلاح الگو ی مصرف دغدغه ای است که از سالیان گذشته مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار کردستان گفت: در راستای کاهش مصرف گاز تا اطلاع ثانوی ادارات و مراکز آموزشی روزهای پنجشنبه  به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان امدادی و درمانی تعطیل است.

وی با بیان اینکه از فردا ساعات کاری ادارات نیز با یک ساعت تاخیر و از ساعت ۹ آغاز خواهد شد، افزود: دستگاه‌های زیر مجموعه دادگستری استان در ساعت شروع ۸:۳۰ شروع و از تعطیلی پنج شنبه‌ها مستثنا هستند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تاخیر فعالیت شامل مدارس و مراکز آموزشی نیز خواهد شد، اضافه کرد: بانک ها در روزهای عادی و پنج شنبه با تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

زارعی‌کوشا گفت: فرمانداران شهرستان‌ها و دستگاه های خدمات رسان آمادگی کامل برای مقابله با بحران را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در جریان بازدید استاندار کردستان از مرکز مانیتورینگ شرکت گاز با بیان اینکه  در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان کاهش و یا قطع فشار گاز نداریم و شرایط کاملا نرمال است، اظهار داشت:  اما با توجه به افت فشار گاز در دیگر شهرهای استان به ویژه در شهرهای شمالی کشور ممکن است که این محدودیت‌ها به استان کردستان نیز برسد.

احمد فعله‌گری ادامه داد: هم اکنون در استان عمده مصرف گاز مربوط به بخش خانگی  است به طوریکه روزانه ۷۹ درصد مصرف به این بخش اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار نفر در سیستم امدادی گاز استان فعال هستند و به محض ارائه گزارش فوری و نشتی گاز به محل اعزام می‌شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه در فصول دیگر سهم مصرف نیروگاه  سیکل ترکیبی سنندج ۳۰ درصد مصرف کل استان را شامل می‌شود، اذعان کرد:  در این فصل به علت افزایش مصرف، گاز این نیروگاه قطع شده و اکنون  از سوخت جایگزین استفاده می‌کند.

فعله‌گری افزود: اگر روزانه هر واحد خانگی ۱۰ درصد معادل ۲ متر مکعب  از مصرف خود را کاهش دهد، در مجموع یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب صرفه‌جویی می‌شود و بخشی از محدودیت های فصل زمستان رفع خواهد شد.

وی میزان مصرف گاز توسط مشترکین کردستانی اشاره کرد و گفت: ۳۶ درصد مشترکان بهش خانگی روند الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و حدود ۲۰ هزار مشترک معادل ۳ درصد پرمصرف و بد مصرف هستند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 975731

مهمترین اخبار ایران و جهان: