نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 00:08

برنده شدن در قرعه‌کشی‌ دست آویزی برای کلاهبرداری تلفنی

گرگان- سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: اخیرا کلاهبرداران سایبری در تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترفندهای مجرمان در کلاهبرداری به صورت مستمر در حال تغییر است و ضرورت دارد آحاد مردم نسبت به ارتقا اطلاعات و هوشیاری خود اقدام کنند.

سرپرست پلیس فتا گلستان افزود: اخیراً کلاهبرداران سایبری در تماس تلفنی با افراد، موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌ها را مطرح کرده و از آن ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ترفند مجرمان خود را از طرف اپراتورها، سازمان‌ها معرفی کرده و با فریب کاربران به بهانه برنده شدن در قرعه کشی‌، آن ها را برای دریافت مبلغ برنده شده به پای دستگاه‌های خود پرداز هدایت و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

تجری افزود: در روش دیگر، این مجرمان با چرب زبانی و مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی، اطلاعاتی از آن ها را به دست آورده و در ادامه برای دسترسی به سامانه‌های بانکی افراد با ترفندهایی تقاضای درخواست کد پیامک شده به آنان را می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا گلستان تصریح کرد: هر گونه تماس تلفنی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی به بهانه برنده شدن در مسابقات یا جشنواره و درخواست اطلاعات حساب بانکی و کد پیامک شده با هدف کلاهبرداری است.

وی با بیان اینکه نباید فریب تماس‌هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی‌ها را خورد، گفت: در صورت دریافت پیامک و یا تماسی مبنی بر برنده شدن، از پاسخگویی و ارسال کد خودداری کرده و به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت مبلغ برنده شدن نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951275

مهمترین اخبار ایران و جهان: