نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 11:18

توصیه‌های اخلاقی امام جمعه بندرعباس به مسؤولان/ از خودبرتر بینی بدور باشید

امام جمعه بندرعباس در درس اخلاق به مسؤولان هرمزگان گفت: مسؤولان از خودبرتر بینی بدور باشند چرا که سبب زایل شدن عقل در آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب گذشته در جلسه درس اخلاق به مسؤولان استان هرمزگان اظهار کرد: مسؤولان مراقب خوی خودبرتر بینی در وجود خویش باشند چرا که مهمترین عیب که انسان خود بزرگ بین به آن دچار می شود زایل شدن عقل است و در صورت از بین بردن این صفت ناپسند دوباره عقل به انسان باز می گردد.

وی با بیان این که انسانی که در مسئولیتی که به دوش او نهاده شده سر به طغیان بر میدارد عقلش فرو کش می کند و راه چاره او فقط کوچک شمردن خود در برابر ذات الهی است.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در هرمزگان، منشاء تمام غرورها و خودبینی ها از منظر امام صادق(ع) جهل است. جهل به حقیقت و خدا که انسان را به کفر نزدیک می کند و راه درمان آن کافی است که خود را در برابر خدا کوچک بپنداریم و بدانیم که همه امور در دست خدای متعال است.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین تأکید کرد: اثر وجودی یک مسؤول به خدمت است و خدمتگزاری به مردم در همه حال باید مورد توجه یک مسؤول باشد چرا که قرار گرفتن در جایگاه خدمت به مردم یک موهبت الهی است که خدا به انسان عطا می‌کند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1009431

مهمترین اخبار ایران و جهان: