نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 17:34

تولید برق از زباله شهری منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی می‌شود

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد اظهار کرد: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد، از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می‌شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در انجام طرح نیروگاه بیوگاز که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته، موضوع اشتغالزایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح‌های کلان نیز دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد نیز انتظار می‌رود ضمن اولویت بندی طرح‌ها، زمان‌بندی اجرای آنها را نیز پیگیری کند.

نظری افزود: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی نیز وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند زیرا در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آنها می‌شود و این در حالی است که جمعیت شهر مشهد همراه با زائران و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی نیز وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی‌ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسائل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941031

مهمترین اخبار ایران و جهان: