نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 14:05

فعالان قرآنی استان سمنان بیمه شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن ۷۰ تن از فعالان قرآنی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: مؤسسات قرآنی مجاهدان خط اول فرهنگی در کشور هستند و ۴۸ مؤسسه قرآنی زیرپوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فعال است.

وی با قدردانی از این مؤسسه‌های قرآنی که در شرایط خطیر فعلی کشور به فعالیت‌های گسترده قرآنی می‌پردازند، افزود: سالانه بیش از ۱۸ هزار نفر در مؤسسه‌های قرآنی زیرپوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان در رشته‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن ۷۰ تن از فعالان قرآنی این استان خبر داد و گفت: تا پایان سال همین تعداد که مراحل نام‌گذاری و تأیید آنها انجام‌شده به جمع بیمه‌شدگان قرآنی در استان سمنان افزوده خواهد شد.

فلاح یادآور شد: افراد بیمه‌شده می‌توانند از تسهیلات و خدمات مختلفی ازجمله دریافت هنرکارت، بیمه عمر، تسهیلات بانکی و بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان آمادگی پذیرش درخواست‌های جدید برای ایجاد مجوز تأسیس موسسه‌های قرآنی دارد، گفت: برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۴ به ۱۵ مؤسسه قرآنی تسهیلات پرداخت شد.

فلاح گفت: در سال جاری نیز آمادگی پذیرش و بررسی طرح‌های خوب و فاخر قرآنی در قالب این تبصره وجود دارد و مؤسسات قرآنی می‌توانند طرح‌های خود را برای بررسی ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ضرورت حمایت از سند قرآنی این استان به‌منظور تحقق مفاد آن در استان، گفت: همانند سال گذشته برای افزایش اعتبارات جدید تبصره ۱۴ ضرورت دارد حمایت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی محقق شود.

پایان پیام/74003/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 942175

مهمترین اخبار ایران و جهان: