نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 11:08

اطلاع رسانی نحوه هزینه زکات در استان سمنان/اعتماد عمومی تقویت شود

سمنان- استاندار سمنان گفت: اطلاع رسانی نحوه هزینه کرد زکات در استان موجب می‌شود تا عموم مردم اعتماد بیشتری به شورای زکات و متصدیانی مانند کمیته امداد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح سه شنبه در نشست شورای زکات استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت بحث دریافت زکات و مسائل مرتبط را پیگیری کنند، تاکید کرد: اقدام ترویجی در راستای زکات لازم است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی نحوه هزینه زکات در استان سمنان، افزود: اطلاع رسانی کامل و جامع در خصوص هزینه کرد شورای زکات و موارد استفاده شده در راستای جلب اعتماد بیشتر و ترغیب برای انجام این فریضه الهی صورت گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه کار تبلیغی و اطلاع رسانی در بحث زکات توسط جهاد کشاورزی و رسانه‌های گروهی در دستور کارباشد، ابراز کرد: استان سمنان در بحث توجه به احکام شرعی در کشور پیشرو است که در بحث زکات نیز این مهم قابل مشاهده است.

هاشمی درباره کارکرد زکات در استان سمنان نیز، توضیح داد: در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، آموزشی و … از محل دریافت زکات اقدامات بسیار مطلوبی در سطح استان شکل گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967275

مهمترین اخبار ایران و جهان: