نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 09:02

قرارداد راه اندازی فاز ۲ میگوی گمیشان منعقد شد

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین شیلات، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و استانداری گلستان خبرداد و گفت: تکمیل زیرساخت های فاز یک و دوم در این قرارداد ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای توسعه آبزی پروری در استان تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان شیلات ایران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و استانداری گلستان منعقد شد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: بر اساس این تفاهم نامه همکاری بین سازمان شیلات ایران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و استانداری گلستان، پرورش میگو در فاز یک و دو مجتمع پرورش میگو گمیشان و همچنین پرورش ماهی در قفس و پن توسعه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: به موجب این تفاهم نامه تکمیل فاز یک به وسعت چهار هزار هکتار، راه اندازی فاز دو به وسعت ۶ هزار هکتار و همچنین راه اندازی و احداث سایت پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس و پن در دستور کار قرار گرفت.

جباری با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان تصریح کرد: در سال جاری رکورد تولید میگو در فاز چهار هزار هکتاری شکست و بیش از سه هزار و ۸۰ تن میگو تولید شد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با اشتغال مستقیم دو هزار و ۴۰۰ نفر در مجتمع پرورش میگوی گمیشان امیدبخشی مناسبی در حوزه اشتغال در استان و منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: استان گلستان روزگاری مهد پرورش ماهیان خاویاری بوده که پس روی آب دریا و عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب متأسفانه در حال حاضر همچون گذشته این تولیدات وجود ندارد اما با برنامه‌ریزی دقیق تلاش داریم با استفاده از ظرفیت چاه‌های آب شور، زمین‌های لم یزرع پرورش ماهی در دریا و پرورش میگو این استان را به جایگاه آبزی‌پروری خود بازگردانیم.

لازم به ذکر است بر اساس این تفاهم نامه تکمیل فاز یک مجتمع پرورش میگو گمیشان، راه اندازی فاز دو این مجتمع، ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس و پن بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966875

مهمترین اخبار ایران و جهان: