نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:40

علامه مصباح یزدی پرچمدار ولایت است

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: علامه مصباح یزدی پرچمدار بصیرت بود و به همین دلیل عمار انقلاب نام گرفته است،

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی اظهارکرد: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی تصویری زیبا از چگونه بودن و چگونه زیستن را تعبیر کردند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هرازگاهی در آسمان این مرز و بوم ستارگانی ظهور می‌کنند که در زمان حیاتشان راه عبور از ظلمات جهل را به ما نشان می‌دهند و بعد از فروغشان هم آثار ماندگارشان چراغ راه می‌شوند که آیت الله مصباح یزدی مصداق یکی از این افراد است.

وی بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی نیکو سخن گفت، نیکو نوشت، نیکو زندگی کرد و همه را به نیکویی در راه گام نهادن در طریق سعادت و نیکبختی فراخواند.

منتظری اضافه کرد: وظیفه ما در درجه نخست شناخت چهره‌های بزرگ نظیر مصباح یزدی بوده و لازمه رسیدن به این امر مهم تلاش بسیار است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در دریای علم این بزرگوار شناور شویم تا بتوانیم مرواریدهای گرانبها از عمق اقیانوس این شخصیت برای ساحل‌نشینان تشنه سعادت به ارمغان بیاوریم.

منتظری ادامه داد: معمولاً شخصیت‌های بزرگی نظیر مصباح یزدی در زمان حیات به خوبی شناخته نمی‌شوند و پس از اتمام حیاتشان در این دار فانی لایه‌های نهان و رازهای ناگفته به مرور آشکار خواهد شد.

وی بیان کرد: تصویر شخصیت مصباح یزدی را باید در کلام رهبر انقلاب بشناسیم؛ به تعبیر رهبر ما علامه مصباح یزدی در برخی حوزها علمی گوی سبقت از دیگر علما ربوده بودند و ما باید به قدر قابلیت خود از میراث گران‌بهای مصباح یزدی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شاگرد پروری و کادرپروری از ویژگی‌های مصباح بود و شاگردان زیادی از سرریز علم و دانش این بزرگ مرد سود می‌بردند و نقطه اوج آن را در طرح ولایت مشاهده می‌شود.

منتظری تصریح کرد: علامه مصباح یزدی پرچمدار بصیرت بود و به همین دلیل عمار انقلاب نام گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955731

مهمترین اخبار ایران و جهان: