نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 16:04

ملاک وحدت در اسلام باید الله باشد

ارومیه - نماینده مقاوت یمن گفت: در اسلام ملاک وحدت باید الله باشد و سردار سلیمانی تابع این ملاک بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال صالح السهیلی ظهر چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر رخشاء برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام ملاک وحدت باید الله باشد و سردار سلیمانی تابع این ملاک بود و بیشتر وقت خود را در خارج از ایران برای آزادی ملت‌های مظلوم صرف کرد.

وی با بیان اینکه مسیر ما مسیر قرآن است و خداوند ما را از همراهی با ظلم و رژیم صهیونیستی نهی کرده است، افزود: حکومت یمن تحت نظر آمریکا بود و در حالی که پشتش به عربستان و … گرم بود از سال ۲۰۰۴ گروه مقاومت به صورت رسمی وارد میدان شد و همینه آن‌ها را در هم کوبید.

نماینده مقاومت یمن تصریح کرد: در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ما با داعش و القاعده نیز درگیر شدیم و همزمان با حکومت هم درگیر بودیم و رئیس جمهور یمن به عربستان فرار کرد و عربستان نیز با همکاری آمریکا و دیگر کشورها ناتوی نظامی علیه مردم یمن شکل داد و امروز مردم یمن با این که مظلوم هستند اما مقتدرند و این قدرت را داریم که تمام شهرهای عربستان را موشک باران کنیم.

صالح السهیلی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی انصارالله یمن وعده دادند انتقام سختی خواهیم گرفت و اتحاد ملت یمن و مقاومت در برابر دشمن و آزاد کردن بخشی از خاک خود از دست عربستان یکی از انتقام‌ها بود.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اصل‌های انصارالله داشتن رهبری ای است که به دنبال اتحاد مسلمین هستند و امام خمینی نیز در اوایل انقلاب فرمود؛ امت اسلامی مرز نداشت انگلیس مرزها را درست کرد.

نماینده مقاومت یمن افزود: امام حسین هم مظلوم بود اما پیروز شد و یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی مردم یمن داشتن وحدت است و این اصل در هر کجا باشد پیروزی هم خواهد بود و یکی از اصلی ترین نتایج وحدت امنیت و آرامش است.

وی با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای متحد کردن امت اسلامی به کار گرفته و این امر مورد توجه رهبران انصارالله قرار گرفته است، گفت: روزی که ما مبارزه را شروع کردیم رسانه‌های استکباری تبلیغ می‌کردند که ایران می‌خواهد یمن را تصرف کند اما رهبری هوشمندانه رهبران انصارالله این توطئه دشمن را خنثی کرد و امروز نیز مردم به این نیتجه رسیده اند که ایران خیرخواه امت‌های اسلامی است.

سیدجلال صالح السهیلی فشار اقتصادی را یکی از مهم‌ترین ابزار دشمنان اسلام دانست و گفت: باید قدر رهبر انقلاب اسلام را بدانید و امروز هم ایران و هم ما تحت فشار اقتصادی هستیم و همان گونه که ایران با مقاومت به خود متکی شد، ما هم روزی به این قدرت دست پیدا خواهیم کرد که در بُعد اقتصادی نیز به خود تکیه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955075

مهمترین اخبار ایران و جهان: