نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 21:08

وضعیت پایانه مرزی پرویزخان نیازمند ساماندهی است

کرمانشاه- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تداوم مشکلات پایانه‌های مرزی استان، گفت: وضعیت پایانه مرزی پرویزخان نیازمند ساماندهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید محمدی بعد از ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه که در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: قبل از این جلسه از مرز پرویزخان و روند صادرات و مشکلات و مسائل موجود بازدیدی داشتم و روند فعلی مرز قابل قبول نیست و ما باید با احصای مشکلات و ارائه راهکار درست برای حل آنها از وضعیت موجود بهترین استفاده و بهترین خروجی را برای مردم داشته باشیم.

وی افزود: با محوریت فرماندار باید مشکلات در یک بازه‌ی زمانی احصا و هر دستگاه متولی نسبت به رفع آن برای خروجی مناسب اقدام کند و هر دستگاهی نیز باید نظارت کامل را بر رفع مشکلات داشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هر مدیر و مسئولی که در بخش دولتی نمی‌تواند جهادی کار کند بدون تعارف جای خود را به فردی دهد که کار می‌کند و در زمینه بخش خصوصی نیز باید سرمایه گذار خدمات لازم را ارائه دهد و در صورت عدم ارائه ی خدمات در مرز، لازم است جایگزین شود.

محمدی با انتقاد از عملکرد قرنطینه نباتی و استاندارد بر استقرار آزمایشگاه و خدمات مطلوب در مرز توسط این ۲ واحد تاکید کرد و گفت: در کوتاه مدت باید نسبت به سامان دهی وضعیت موجود اقدام شود چون وضعیت موجود در شأن کشور، استان و مرز پرویزخان نیست.

وی با بیان اینکه فرایند فعلی برای اندازه گیری سوخت سوخت کامیون‌ها زمان بر است، بیان کرد: شرایط فعلی باعث ایجاد ترافیک در مرز و کندی تخلیه و بارگیری شده است با اینکه باید تعرفه کالاهای صادراتی در مرزهای خسروی و پرویزخان نیز مانند مرزهای جنوبی ۲۵ درصد باشد چون این روند باعث کاهش صادرات شده است.

محمدی گفت: در زمینه‌ی صادرات باید تاجر عراقی نیز درگیر شود چون درگیر شدن تجار عراق و منتفع شدن آنها باعث افزایش تقاضا و حجم مراودات تجاری و صادرات و شکوفایی و پویایی مرز می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: ما باید با برنامه ریزی و راهکار مناسب نسبت به سامان دهی مشکلات اقدام کنیم چون با حرف زدن و شعار کار انجام نمی‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1021131

مهمترین اخبار ایران و جهان: