نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 23:35

چهارمحال و بختیاری به پایتخت تولید خوراک آبزیان در کشور تبدیل شده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: چهارمحال و بختیاری پایتخت خوراک آبزیان در سطح کشور است و توانسته با تکنولوژی و فورمولاسیون بالا به تنوع عالی در حوزه آبزی‌پروری دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات با آبزی‌پروران و اعضای کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حسین حسینی در این نشست گفت: چهارمحال و بختیاری پایتخت خوراک آبزیان در سطح کشور است و توانسته با تکنولوژی و فورمولاسیون بالا به تنوع عالی در حوزه آبزی‌پروری دست پیدا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: کارخانه‌های تراز بین‌المللی در این استان با همت بلند و دانش حرفه‌ای گام بلندی در راستای تحقق برنامه تحولی دولت سیزدهم برداشته‌اند.

وی بیان کرد: سال ۶۳ اولین مزرعه پرورش ماهی در کشور شکل گرفت که امروزه به ۵۰۰ مزرعه با ظرفیت بیش از ۲۲ هزار تن ارتقا یافته است و توانسته زنجیره کاملی از پیش از تولید تا پس از تولید را شکل دهد.

حسینی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، توضیح داد: پشتیبانی در زمینه آبزی‌پروری اهمیت بالایی دارد که در این استان به شکل مطلوب توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و خوداتکایی در این استان مشهود است، افزود: ایجاد شورای عالی راهبری شیلات در استانداری با هدف بررسی مسائل و مشکلات و اهداف شیلات باید در دستور کار قرار گیرد و با سرعت ارتقا یابد.

حسین برزگر در ادامه گفت: تحقیقات در حوزه شیلات باید هدفمندتر و متمرکزتر شود و بتواند به موازات بخش تولید و اجرا حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: پیش‌بینی شده بود آبزی‌پروری در سد کارون ۴ به ۴۰ هزار تن برسد که تاکنون ۴ هزار تن از ظرفیت آن فعال شده و ۲۳۰ جواز تاسیس در دست مردم است که هنوز احداث نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب تکثیر و بازرگانی بازار آبزیان تصریح کرد: فرآوری آبزیان در استان مشکل دارد و نیازمند ایجاد یک ساختار قوی برای هدایت این بخش است.

برزگر افزود: وقوع سیل به بیش از ۲ هزار تن از آبزیان استان صدمه وارد کرد که مصوب شد برای جبران خسارات به شیلات‌داران تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1021331

مهمترین اخبار ایران و جهان: