نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 18:26

لزوم فعال شدن شورای همکاری اقتصادی بین ایران و پاکستان

رئیس اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان معرفی شورای همکار اقتصادی بین ایران و پاکستان را مهم دانست و گفت: این شورا می‌تواند فعالیت بین دو کشور را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اذرا جمشید، رئیس اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با تشریح فعالیت‌های این اتاق طی 12 سال گذشته اظهار کرد: جهانی سازی و ارتباطات گسترده موجب شد که فاصله‌ها کاهش و آگاهی‌ها ارتقا یابد.

رئیس اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان ظرفیت‌ها و منابع کشور پاکستان را یادآور شد و افزود: من از کشوری آمده‌ام که زنان در اجرای پروژه‌ها در آن موفق عمل کرده‌اند.

وی نقش بانوان را در اقتصاد پیشاور پاکستان مهم دانست و تصریح کرد: باید متوجه بود که هیچ کشوری قله‌های موفقیت را طی نخواهد کرد مگر اینکه بانوان در آن جامعه حضور فعال داشته باشند.

جمشید، پیشرفت تحصیلی، آزادی و ایفای نقش اجتماعی را برای پیشرفت بانوان مهم برشمرد و ادامه داد: گرفتن سود از این فعالیت‌ها برای تداوم فعالیت هم مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی بانوان پیشاور پاکستان با تاکید بر اهمیت داشتن ارتباط بین فعالان اقتصادی افزود: حضور در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها به برقراری و حفظ این ارتباطات کمک می‌کند.

وی معرفی شورای همکاری ایران و پاکستان را مهم دانست و ادامه داد: این شورا می‌تواند فعالیت بین دو کشور را توسعه دهد.

در ادامه جلسه رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی زنجان سهم زنان را از اقتصاد ایران 15 درصد اعلام و تصریح کرد: باید تلاش شود تا این سهم افزایش یابد.

نرگس آشوری با بیان اینکه پاکستان در رتبه هفتم تجارت با ایران قرار گرفته است، افزود: معدن، نساجی، مواد غذایی، شیرینیجات، صنایع دستی و پوشاک می‌تواند زمینه همکاری زنجان با پاکستان باشد.

در این جلسه پیشنهاد تشکیل جلسه وبیناری بین بانوان فعال در حوزه اقتصاد پاکستانی و زنجان ارائه شد که مورد استقبال طرف پاکستانی قرار گرفت.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 988875

مهمترین اخبار ایران و جهان: