نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 10:06

جان‌فدا| سردار ما خاری بود در چشم صهیونیست‌ها

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه سردار ما خاری بود در چشم رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها گاهی فکر حمله نظامی به ایران را در سر می‌پرورانند اما باید بدانند که قدرت پاسخگویی ایران فقط منحصر به خود ایران نیست، بلکه هم‌پیمان ایران جبهه مقاومت است که همه در سراسر این محور منتظر فرصتی هستند تا کار را تمام کنند و ریشه این غده سرطانی را برای همیشه بکَنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ملک‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: سپهبد بسیجی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک انسان تراز انقلاب است، انسانی که تربیت‌شده مکتب اسلام و پیرو امامین انقلاب بود.

دشمن‌شناسِ ولایی

امام جمعه فارسان توضیح داد: حاج قاسم شخصیتی انقلابی بود که طرح‌های دشمن را خوب می‌شناخت و برای خنثی کردن آن‌ها و تقویت جبهه حق به‌موقع اقدام می‌کرد، در عرصه‌های مختلف شخصاً حضور داشت و مدیریت میدان را به عهده می‌گرفت تا دشمن را زمین‌گیر کند.

ملک‌پور با بیان اینکه حاج قاسم انسان ولایی بود، گفت: این مفهوم یعنی او سه رکنِ ارتباط با ولی خدا، ارتباط با مردم و جهاد با دشمن را که در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی برای ولایت‌مداری و انسان ولایی مطرح‌ شده است، در حد کمال داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی خالصانه عاشق مردم بود و حسن سلوک را با آحاد جامعه داشت، بیان کرد: او افکار و نظرات مقام معظم رهبری را به‌خوبی درک و تحلیل و به‌موقع عملیاتی می‌کرد.

تفکر شهید سلیمانی، نشر گفتمان انقلاب است

امام جمعه فارسان مطرح کرد: حاج قاسم در بحث مبارزه با دشمن همه جهات را در نظر داشت، یعنی این‌طور نبود که فقط ماشین جنگی دشمن را از کار بیندازد و به شکست دشمن فکر کند.

ملک‌پور تصریح کرد: تفکر شهید سلیمانی، انتقال تجربه و دانش نظامی به همراه تکنولوژی و تجهیزات و مهم‌تر از همه انتقال تفکر انقلاب به جهان اسلام و تقویت جبهه مقاومت در امت اسلامی بود.

وی اضافه کرد: حاج قاسم فقط برای پیروزی بر دشمن تلاش نمی‌کرد، بلکه گفتمان انقلاب اسلامی را نیز در منطقه‌ای که حضور داشت نشر و توسعه می‌داد و تبلیغ می‌کرد.

مردم، شاه‌کلید زنده نگهداشتن الگوی انقلاب

امام جمعه فارسان با بیان اینکه شهید سلیمانی با وارد کردن مردم در همه صحنه‌ها، الگوی انقلاب اسلامی را در منطقه زنده می‌کرد، اظهار داشت: امروز مقاومت اسلامی، جریان زنده امت اسلامی است و صهیونیست‌ها را همین جریان انقلاب و مقاومت بیچاره کرده‌ است.

ملک‌پور با بیان اینکه مقاومت اسلامی در عمل، نابودی رژیم غاصب را جلو انداخته‌ است، مطرح کرد: این رژیم در انتخاب کابینه دچار مشکل شده و دوام نخواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها به‌زودی از صحنه روزگار محو خواهند شد، تشریح کرد: صهیونیست‌ها گاهی فکر حمله نظامی به ایران را در سر می‌پرورانند اما باید بدانند که قدرت پاسخگویی ایران فقط منحصر به خود ایران نیست، بلکه هم‌پیمان ایران جبهه مقاومت است که همه در سراسر این محور منتظر فرصتی هستند تا کار را تمام کنند و ریشه این غده سرطانی را برای همیشه بکَنند.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه سردار ما خاری بود در چشم این جماعت، افزود: برای اولین‌بار رسماً رئیس‌جمهور کشوری اعلام کرد که دستور ترور داده و البته مسئولیت با آنان است و به جز روند قانونی که طی می‌شود باید منتظر عواقب دیگر هم باشند.

ملک‌پور با بیان اینکه باید در راه انقلاب مثل حاج قاسم بود، بیان داشت: در راه اهداف انقلاب خستگی، نشستن و غصه خوردن و دست از مبارزه کشیدن معنایی ندارد.

انقلاب به برکت حاج قاسم‌ها زنده است

وی ادامه داد: تا زمانی که مستکبرین، ظالمان و کشورهای معاند علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی نقشه و طرح دارند، مبارزه هست و هریک از مردم بصیر ایران در راه اهداف انقلاب، یک حاج قاسم‌اند که این یعنی انقلاب زنده است.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه بصیرت یعنی حضور داشتن و صبوری کردن تا کور شدن چشم فتنه، اظهار داشت: دولت‌های غربی مدت‌هاست به فکر براندازی نظام نیستند و بیشتر طالب امتیازگیری هستند تا به اهداف خود برسند، اما در این میان عده‌ای خام را ملعبه خود کرده‌اند.

ملک‌پور خطاب به جماعتی که به دنبال براندازی هستند و می‌گویند مردم نظام را نمی‌خواهند، گفت: ندیدید مردم ایران چگونه جگرگوشه‌های خود را در بغل گرفتند؟ سیل عظیم جمعیت را ندیدید؟ چرا بلندگوهایتان خفه شده و خبری از مردم و حماسه‌ای که به وجود آوردند نیست؟ جمعیتی که از اقشار مختلف برای تشییع شهدای گمنام ولی پرآوازه آمده بودند، ایران قوی را به رخ عالم کشیدند و فریاد زدند که اگر به ایران نگاه چپ بیندازید، چشم‌هایتان را کور خواهیم کرد.

وی افزود: مردم به تشییع کسانی آمدند که فقط شعار «جانم فدای ایران» ندادند بلکه عملا جان خود را فدای اسلام، انقلاب و ایران کردند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 954075

مهمترین اخبار ایران و جهان: