نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 09:47

کتاب «عمو قاسم» نقد شد/ لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با منش سردار دل‌ها

نویسنده کتاب «عمو قاسم» در نشست نقد و بررسی این کتاب، هدف از نوشتن آن را آشنایی کودکان و نوجوانان با منش و رفتار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایوانکی، صبح امروز نشست نقد و بررسی کتاب «عمو قاسم» نوشته محمدعلی جابری با حضور زهرا شیرخانیان، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، مؤلف اثر و جمعی از اعضا و فعالان فرهنگی با مشارکت کتابخانه شهید رجایی گرمسار، در کتابخانه علامه محمدتقی ایوانکی برگزار شد.

محمدعلی جابری، نویسنده کتاب «عمو قاسم» در ابتدای این جلسه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آنکه باید به شهید سلیمانی به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، گفت: مکتب شهید سلیمانی همان راه و مدرسه درس‌آموز ایشان بوده و همه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی است که ایشان را از سایران متمایز می‌کند.

وی به اهمیت کتابخانه‌های عمومی و نقش کتاب در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، کتابخانه‌های عمومی از نظر تعداد و منابع نسبت به گذشته بسیار غنی‌تر شدند و مخاطبان به‌راحتی می‌توانند کتاب موردنظر خود را در کتابخانه‌های محل خود تهیه کنند.

نویسنده کتاب «عمو قاسم» ضمن بیان اینکه هدف از نوشتن این کتاب آشنایی کودکان و نوجوانان با منش و رفتار حاج قاسم بود، در خصوص علت نام‌گذاری کتاب اظهار کرد: علت نام‌گذاری این کتاب، علاقه من به سردار شهید قاسم سلیمانی بود و اینکه ایشان همیشه مراقب کودکان و نوجوانان بود و به آنان عشق می‌ورزید.

جابری تصریح کرد: تاکنون کتاب‌های زیادی درباره سردار سلیمانی برای بزرگ‌سالان نوشته شده است و جای خالی کتابی مناسب سن کودکان احساس می‌شد، به همین خاطر نوشتن این کتاب را به‌سرعت شروع کردم.

حجت‌الاسلام جواد قابل، فعال فرهنگی نیز در این مراسم با ارزیابی مثبت کلیت این کتاب اظهار کرد: این اثر توانسته است شخصیت، رفتار، کردار و منش سردار شهید قاسم سلیمانی را به‌خوبی با اصول و مبانی انقلاب اسلامی تطبیق داده و نشان دهد که مکتب ایشان کاملاً در ذیل مکتب انقلاب جای می‌گیرد.

وی زبان ساده و روان کتاب را قابل‌فهم برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: جذابیت روایت‌های بیان‌شده سبب جذب همه گروه‌های سنی شده به این کتاب شده است.

قابل ادامه داد: تصاویر کتاب به‌صورت حرفه‌ای و هوشمندانه انتخاب‌شده‌اند همچنین عنوان کتاب باعث جذب کودکان و صمیمیت میان مخاطبان و سردار سلیمانی شده است.

علاوه بر تشکیل نشست به‌صورت حضوری در محل کتابخانه عمومی ایوانکی، جمعی از علاقه‌مندان این برنامه را از طریق بستر فضای مجازی نیز پیگیری و مشاهده کردند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984031

مهمترین اخبار ایران و جهان: