نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 14:43

نجات محکوم به اعدام از چوبه دار

دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی(ره) گفت: اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با استفاده از ظرفیت مردمی، توانستند با تلاش و کوشش خود در یک اقدام جهادی یک محکوم به قصاص نفس را از چوبه دار رها کنند.

محمدرضا جعفری دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرامام   اظهار کرد:  پرونده یک نفر محکوم به قصاص نفس چند وقت پیش جهت اجرای حکم به اجرای احکام کیفری بندر امام خمینی(ره) ارسال شد که  با توجه به درخواست خانواده قاتل مبنی بر دادن مهلت جهت جلب رضایت خانواده مقتول با دستور مقام قضایی پرونده جهت حل و فصل به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

وی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت مردمی جهت صلح وسازش با وساطت اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بندر امام خمینی (ره) و برگزاری چندین نوبت جلسه به صورت جداگانه با خانواده مقتول و قاتل زمینه جلب رضایت اولیاء دم برای عفو و بخشش قاتل فراهم شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی(ره) گفت: طی جلسه ای با مساعدت رئیس دادگستری این شهرستان و با حضور بزرگان، معتمدین و سران عشایر استان خوزستان و همچنین بزرگان دو طایفه، که در محل نمازخانه این دادگستری برگزار شد  پس ساعت‌ها بحث و گفت‌گو، خوشبختانه اولیاء دم از خون قاتل فرزند خود صرف نظر کردند.

جعفری بیان کرد: خانواده مقتول  با اعلام رضایت، محکوم به قصاص نفس را پس از سال ها بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984775

مهمترین اخبار ایران و جهان: