نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 17:01

رئیس فدراسیون پزشکی‌ورزشی: هیئت‌های استانی دارای بازرس ویژه می‌شوند

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: از ابتدای سال آینده هیئت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها دارای بازرس ویژه و اختصاصی می‌شوند و عملکرد هر هیئتی بر مبنای گزارش این بازرس ویژه ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، غلامرضا نوروزی امروز در مجمع سالانه هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه هیئت‌های ورزشی این است که با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برای توسعه فضای فیزیکی، درمانی و فیزیوتراپی و پوشش مسابقات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فضای اداری و آموزشی برای هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین مهیا شده، برنامه بعدی ما در استان قزوین احداث یک مرکز تخصصی و جامع برای انجام خدمات فیزیوتراپی و درمانی به ورزشکاران حرفه‌ای و ملی‌پوش استان قزوین است تا ورزشکاران استان قزوین مجبور نباشند برای گرفتن خدمات تخصصی و پزشکی به تهران مراجعه کنند.

نوروزی با بیان اینکه سیاست تمرکززدایی امکانات پزشکی ورزشی از پایتخت را دنبال می‌کنیم، گفت: برای احداث مرکز یادشده فدراسیون کمک ویژه‌ای به هیئت‌‌ پزشکی ورزشی خواهند کرد و اداره‌کل ورزش و جوانان هم در این حوزه تسهیلاتی به هیئت اختصاص خواهد داد و این مرکز تخصصی خدمات پزشکی ورزشی استان قزوین تا پایان سال افتتاح خواهد شد و عیدی برای ورزشکاران استان خواهد بود.

رئیس فدارسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه این فدراسیون برای ایجاد درآمدهای پایدار افزود: هدف ما از این کار کاسبی و تجارت نیست و درآمدزایی فدراسیون و هیئت‌های ورزشی فقط در راستای ارائه خدمات بیشتر به ورزشکاران خواهد بود و دنبال انتفاع مالی شخصی و خصوصی نیستیم و هیئت‌های پزشکی ورزشی را بنگاه خصوصی نمی‌دانیم.

نوروزی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان قزوین جزو 2 هیئت استانی برتر و فعال کشور است، ادامه داد: با توجه به کمبود دستگاه‌های پیشرفته که ورزشکاران به آن اشاره می‌کنند، باید بگویم که امروز فیزیوتراپ‌های کاربلد خیلی‌کم از دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و فیزیوتراپ‌های متخصص ما بیشتر متکی به تشخیص‌ها و حرکاتی هستند که با دست انجام می‌شود. با این حال اعتقاد داریم که دستگاه‌ هم با توجه به نوع آسیب‌دیدگی ورزشکار مؤثر است.

وی با بیان اینکه ورزشکار حرفه‌ای و ملی‌پوش به خدمات فیزیوتراپی حرفه‌ای احتیاج دارد، گفت: بنابراین پشتیبانی از ورزش قهرمانی را وظیفه نخست خود می‌دانیم و تلاش ما این است که با توسعه مراکز فیزیوتراپی تخصصی به درمان بهتر و سریع‌تر ورزشکاران ملی‌پوش کمک کنیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین برگزاری مجامع هیئت‌های استانی را منوط به حساب‌رسی این هیئت‌ها بیان و اضافه کرد: از ابتدای سال آینده هیئت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها دارای بازرس ویژه و اختصاصی می‌شوند و عملکرد هر هیئتی بر مبنای گزارش این بازرس ویژه ارزیابی خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: همچنین هیئت‌‌های استانی پزشکی ورزشی وظیفه دارند که به فعالیت‌های شهرستانی خود توجه ویژه‌ای کنند و اگر هیئت شهرستانی آنها غیرفعال باشد، یک امتیاز منفی برای آنها محسوب می‌شود. بنابراین نباید فقط به مرکز استان اهمیت بدهیم و منظور از سیاست تمرکززدایی فدراسیون تمرکززدایی از فعالیت مراکز استان‌‌ها هم هست.

وی همچنین با بیان اینکه در مجامع عمومی و سالیانه استانی نباید اعضای مجمع ساکت باشند، تصریح کرد: انتظار ما این است که اعضای مجامع استانی فقط مستمع باشند و باید نظرات و ایرادات خود را هم مطرح کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 984975

مهمترین اخبار ایران و جهان: