نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 17:15

مکتب شهید سلیمانی در جامعه نهادینه شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی باید مکتب شهید را ترویج کنند و جوانان و نوجوانان باید هر چه بیشتر با مکتب این شهید آشنا و این مکتب در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبری با خانواده آیت الله مصباح یزدی گفت: رهبری فرمودند: «آقای مصباح یک خصوصیات منحصر به فردی داشته که در مجموعه فضلای برجسته قم جامع این خصوصیات را مانند آقای مصباح مشاهده نمی کنیم» که این فرمایشات رهبری پیرامون این عالم بزرگوار، فیلسوف بی نظیر، مفسر ارزشمند بسیار مهم است.

امام جمعه گناوه افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب علم فراوان، فکر خوب، نوآوری، بیان رسا و خلقیات و سیر و سلوک و معرفت و توجه به معنویات واقعیاتی است که در این شخصیت بی نظیر دنیای اسلام وجود داشت.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبری با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی شخصیتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب روح تازه ای را در جبهه مقاومت دمید.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول سه سال که از شهادت سردار دل‌ها می‌گذرد همواره بر کارهای ارزشمند و برجسته و اساسی ایشان تاکید و ایشان را به عنوان یک مکتب معرفی فرمودند.

وی ادامه داد: مسئولیت پذیری، اخلاص، خطرپذیری و عقلانیت این شهید بزرگوار امروز باید به عنوان مکتب سردار به جامعه معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های باید مکتب شهید را ترویج کنند و جوانان و نوجوانان باید هر چه بیشتر با مکتب این شهید آشنا و این مکتب در جامعه نهادینه شوند.

مکتب شهید سلیمانی در جامعه نهادینه شود

وی با اشاره به دیدار رهبری با اعضای اتحادیه‌های دانشجویان در اروپا خاطرنشان کرد: در این دیدار نیز رهبری نکات بسیار ارزشمندی اشاره و فرمودند وظیفه این اتحادیه‌ها تبیین حرف نو جمهوری اسلامی است و باید به عنوان مبین نظام جمهوری اسلامی ارزش‌های نظام را بیشتر معرفی کنند و تفکر بنیادی و مرکزی را وظیفه اتحادیه برشمردند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با اقشار مختلف بانوان اضافه کرد: فرمایشات رهبری در این دیدار بسیار ارزشمند، تحلیلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بود و باید مطالعه و بازخوانی شود.

وی گفت: رهبری در این دیدار به مسئله حجاب، خانواده، جایگاه حقیقی زن از دیدگاه اسلام و نقد نگاه غربی‌ها نسبت زن بیاناتی داشتند که این فرمایشات بسیار راهگشا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: آنچه امروز جامعه بشری را دچار مشکلات کرده است نگاه ابزاری غرب به زنان است که نشان از بی توجهی به شأن و جایگاه واقعی زنان است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام برای زنان و دختران ارزش قائل نشده است و جایگاهی که اسلام، قرآن و پیامبر (ص) برای زن قائل است در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما عده‌ای هیجانی و احساسی تحت تأثیر تبلیغات دشمنان عمل می‌کنند.

وی گفت: در دین مبین اسلام و به تعبیر رهبری مسئله حجاب یک ضرورت شرعی و خدشه ناپذیر است و جامعه اسلامی از مسئولان انتظار دارد عده‌ای که احساسی و هیجانی تحت تأثیر برنامه‌های دشمن کشف حجاب و دهن کجی‌ها به دین و مقدسات می‌کنند برخورد شود.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مردم مؤمن و متدین گناوه به عفاف و حجاب و پاکدامنی مقید هستند گفت: عده‌ای بسیار کم و در حد یک درصد در بعضی از مراکز و بازار ممکن است رعایت نکنند که قانون با این عده با رأفت اسلامی برخورد خواهند کرد.

مکتب شهید سلیمانی در جامعه نهادینه شود

امام جمعه گناوه با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز اجرای توطئه استعمار در کشف حجاب به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: زنان ایران در آن زمان در مقابل این توطئه استعمار ایستادند و بسیاری از زنان سال‌های سال برای حفظ حجب، عفت و پاکدامنی خود در خانه بمانند و از خانه بیرون نیایند.

وی با اشاره به با اشاره به سالروز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله روزنامه اطلاعات گفت: امروز نیز دنیا به مقدسات و تمام ادیان به خصوص مرجعیت شیعه و در رأس آنها مقام معظم رهبری توهین می‌کند.

امام جمعه گناوه با محکوم کردن اقدام توهین آمیز یک نشریه فرانسوی علیه مقام معظم رهبری و روحانیت گفت: قطعاً مسلمانان در برابر این توطئه دشمنان علیه مقدسات و ادیان الهی که دشمنان دنبال می‌کنند ساکت نخواهند نشست و همه آزادی خواهان آنها را محکوم می‌کنند و مسئولان و وزارت امور خارجه با قدرت و صلابت بیشتر خواسته مردم را دنبال خواهند کرد.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا بیان کرد: این مادر بزرگوار با اشک سیاسی خود دشمن را رسوا و راه و اهداف شهدا را تبیین کرد.

وی گفت: امروز مادران صبور و همسران شهدا ام البنین عصر حاضر هستند و سیره و روش حضرت ام البنین که مزین به دو ویژگی صبر و فداکاری است الگو و اسوه ارزنده‌ای برای زنان جامعه ما برای تربیت نسل آینده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958831

مهمترین اخبار ایران و جهان: