نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 23:14

رادیو اسرائیل: 6 تایلندی نیز امشب علاوه بر 11 اسرائیلی در غزه آزاد می‌شوند

رادیو رژیم صهیونیستی خبر داد که امشب علاوه بر 11 صهیونیستی که در غزه آزاد می‌شوند، 6 تایلندی نیز آزاد خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امشب علاوه بر 11 صهیونیستی که از غزه آزاد خواهند شد، 6 تایلندی نیز توسط حماس آزاد می‌شوند.

ساعتی پیش جنبش حماس فلسطین خبر داد که لیست اسامی اسرایی را که قرار است امروز از زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد شوند، تحویل گرفته است.

حماس با اشاره به اینکه قرار است سه زن و ۳۰ کودک اسیر آزاد شوند، خبر داد که چهارمین گروه از اسرای اسرائیلی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه داشت و امروز به مدت دو روز دیگر نیز تمدید شد.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

مایل رژیم اسرائیل برای تمدید آتش‌بس در غزه در حالی است که کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی به احتمال موفقیت رژیم در تحقق اهداف جنگی خود در غزه به دیده تردید می‌نگرند. 

«رونین شیکلر» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی امروز (شش آذر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اقدام به تطبیق و مقایسه جنگ فعلی در غزه با جنگ ۱۹۸۲ در لبنان کرد و نوشت که نتیجه این جنگ نیز شکست خواهد بود.

از طرف دیگر بسیاری از کارشناسان هدف اسرائیل برای حذف حماس را هدفی بسیار بلندپروازانه و فاقد امکان تحقق عملیاتی می‌دانند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586775

مهمترین اخبار ایران و جهان: