نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 00:24

بازداشت ۳۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الأقصی) تاکنون ۳۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر، تاکنون ۳۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی بازداشت کرده‌اند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، عملیات یورش به شهرها و روستاها و تخریب خانه‌های فلسطینیان و بازداشت آن‌ها را افزایش داده است.

در بیانیه این کمیته آمده است که تعداد بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از هفت هزار اسیر رسیده است که بیش از ۲۰۰ نفر آن‌ها کودک و حدود ۷۸ نفر نیز زن هستند. 

بنابر گزارش وبگاه «معا»، در بیانیه کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین آمده است که صدها نفر از اسرای فلسطین در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز بیمار و زخمی بوده و نیاز به درمان فوری دارند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته نیز با یورش به شهر جِنین در کرانه باختری یک فرمانده «کتیبة جِنین» وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و پنج عضو این گروه را به شهادت رسانده و ۱۴ نفر دیگر را زخمی کردند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585675

مهمترین اخبار ایران و جهان: