نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 13:26

انجمن کلیوی زنجان ۴۶۳ بیمار دیالیزی دارد

مدیر انجمن کلیوی زنجان تعداد پرونده‌های تشکیل شده در انجمن را ۲ هزار و ۱۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۶۳ نفر از این تعداد در مرحله دیالیز قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشکیل ۲ هزار و ۱۵۰ پرونده از ابتدای تنجمن اشاره و اظهار کرد: این پرونده‌ها مربوط به بیماران زنجان و شهرستان‌های تابعه است.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد موارد اعلامی نیازمندی‌های بیماران توسط مددکاران در این انجمن تامین می‌شود، تصریح کرد: حمایت ساختاری از بیماران برای پیشگیری از ورود بیماران به چرخه بیماری از جمله دیالیز از افتخارات مجموعه است.
وی تعداد بیماران خارج شده از چرخه ورود به بیماری کلیوی از جمله دیالیز را یک هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا با پیوند هم بیماران از چرخه دیالیز خارج می‌شوند.
طهماسبی به روند افزایشی نوع و آمار بیماری‌ها از جمله فشار خون اشاره و تاکید کرد: این روند نوعی هشدار محسوب می‌شود، لذا اطلاع‌رسانی برای الگوی زندگی مناسب باید در دستور کار قرار گیرد.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به غربالگری بیماران در کلینیک انجمن اشاره و تصریح کرد: این غربالگری شامل تشخیص و مراقبت می‌شود و در این راستا دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌ها هم برگزار شده و می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر انجمن کلیوی با اعتمادسازی به حد مطلوب خدمات خود رسیده است، ادامه داد: مجموعه انجمن کلیوی شامل مهمانسرا، بخش اداری، بخش تحقیقاتی و آموزش درمانی به صورت گام به گام پیش رفته است.
طهماسبی تعداد سوئیت‌های انجمن کلیوی را ۱۰ واحد اعلام کرد و افزود: به دلیل کم بودن آمار بیماران مراجعه کننده به این سوئیت‌ها ۶ واحد از این تعداد به دانشجویان پزشکی خانم اجاره داده می‌شود و هر موقع احساس شود که بیماران به این واحدها نیاز دارند این قرارداد لغو خواهد شد، ولی در کل نمی‌توان این واحدها را بی‌مصرف رها کرد.
مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تشکیل کلینیک دیابت را از درخواست‌ها خود عنوان کرد و افزود: این اقدام به شناسایی و درمان بیماری در مراحل اولیه کمک می‌کند.
وی تعداد پیوندهای کلیه را از ابتدای تشکیل انجمن ۸۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۶۳ بیمار در مراکز فعال دیالیز فعال استان دیالیز می‌شوند، ضمن اینکه ۷۳۰ بیمار هم مراقبت می‌شوند.
طهماسبی به کاهش سن بیماران کلیه اشاره و تاکید کرد: راهکار پیشگیری از این مهم، اطلاع‌رسانی و تبلیغ زندگی سالم است.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572831

مهمترین اخبار ایران و جهان: