نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 09:37

برداشت سالانه ۷ هزار تن انار از باغات سروآباد

سرپرست جهاد کشاورزی سروآباد گفت: سالانه ۷ هزار تن انار در سطح باغات شهرستان سروآباد برداشت و روانه بازار می‌شود.

عباس شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ۴۳۰ هکتار باغ انار در شهرستان سروآباد وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن بارور و ۳۰ هکتار غیربارور است.

وی به برنامه‌ریزی برای بارورکردن انارستان‌های غیربارور اشاره کرد و گفت: به علت متفاوت بودن ارتفاع‌ زمین‌ باغات در شهرستان سروآباد زمان برداشت انار متفاوت و معمولا از اوایل مهر تا اواسط آبان‌ماه در شهرستان شروع برداشت است.

به گفته وی، در برخی نقاط این شهرستان قبل از بارش باران برداشت انجام و در بعضی روستاها مثل روستای دله‌مرز بعد از بارش برداشت انجام می‌‌گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی سروآباد گفت: برداشت انار در باغات مرغوب این شهرستان به ۲۰ تن در هکتار و متوسط برداشت آن ۱۷ تُن است به صورت میانگین سالانه ۷ هزار تن انار در سطح باغات شهرستان سروآباد برداشت و روانه بازار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه بیشترین سطح برداشت انار مربوط به روستاهای ژیوار، بلبر، ناو، سلین، دل و دله‌مرز و شهر هورامان است، عنوان کرد: تولید انار به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 8۰۰ خانوار شغل ایجاد کرده است.

وی از افزایش ۲ هزار تن تولید انار در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۵ درصد از انار به صورت تازه‌خوری مصرف و ۳۵ درصد هم به فراوردهای مانند رب انار تبدیل می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی سروآباد تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی را از ضرورت‌های این منطقه دانست و گفت: این آمادگی را داریم از سرمایه‌گذارانی که به این بخش ورود می‌کنند حمایت کنیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591931

مهمترین اخبار ایران و جهان: