نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 22:14

رهاسازی یک بهله دلیجه در زیستگاه‌های آزاد نایین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین از بازگرداندن و رهاسازی یک بهله دلیجه پس از تیمارداری و درمان به طبیعت این شهرستان خبر داد.

علیرضا رضایی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار کرد: یک بهله دلیجه که دو هفته پیش، به دلیل مصدومیت توسط یکی از دوستداران محیط زیست تحویل این اداره شده بود، پس از مراقبت و ‌تیمار و اطمینان از وضعیت سلامت کامل، در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این اداره، آموزش حفاظت از گونه‌های جانوری منطقه برای مردم و دوستداران محیط‌زیست است، گفت: این پرنده شکاری در یکی از روستاهای گردنه ملااحمد توسط یک دانش آموز، پیدا شد و پس نگهداری و انجام مراقبت‌های اولیه  تحویل به اداره شده که برای درمان و نگه‌داری تخصصی به مرکز خصوصی تیمارداری پرندگان شکاری تحویل داده شد.

رضایی ضمن قدردانی از شهروندان حامی حیات وحش، بیان کرد: حفاظت از ذخایر جانوری و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نیست و در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد پایداری تنوع زیستی ارزشمند شهرستان نایین باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین با اشاره به اینکه تعداد قابل توجه‌ای از این پرندگان در بخش مرکزی شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: از مردم، همیاران و دوستداران طبیعت و حیات وحش می‌خواهیم هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را به اداره محیط زیست اطلاع دهند. 

گفتنی است دلیجه، از پرندگان کوچک شکاری حیات وحش ایران است که به خانواده شاهین‌ها تعلق دارد و این پرنده در واقع یک شاهین کوچک است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544575

مهمترین اخبار ایران و جهان: