نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 14:22

هشدار وقوع سیلاب‌های محلی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از عصر امروز با تقویت سامانه سرد بارشی، بارندگی‌ها در سطح استان گسترش می‌یابد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم با استقرار جریانات شمالی بارش‌های پراکنده داریم که از عصر امروز
با تقویت سامانه سرد بارشی، بارندگی‌ها در سطح استان گسترش می‌یابد.

وی افزود: بارش باران گاهی شدید ، وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعدوبرق پراکنده، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف و احتمال تگرگ سطح استان به‌ویژه مناطق ساحلی تا دامنه‌ها را دربر می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار آب‌گرفتگی معابر  و جاری شدن روان‌آب محلی به‌ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه‌ها، تصریح کرد: سیلابی شدن رودخانه‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

اسدی ادامه داد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: انتظار داریم از عصر فردا این سامانه از آسمان استان مازندران خارج شود و  از روز جمعه تا روز دوشنبه جو نسبتا پایدار همراه با تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود که برای فعالیت دریایی مناسب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535075

مهمترین اخبار ایران و جهان: