نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 15:22

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از پیگیری پرونده مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد.

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: پیگیری‌ها برای شکایت از مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه به قوه قضاییه در حال پیگیری است.

وی افزود: کمیته حقوق بشر مشورت‌هایی را با اساتید و صاحب‌نظران و کارشناسان در حوزه مسائل حقوق بین‌الملل درباره جنایات غزه برقرار کرده و موضوع جنایات صورت گرفته در غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی وقضایی قابل پیگیری است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اظهار داشت: همچنین به  وزارت امور خارجه پیشنهاد شد پیگیری‌ها برای تاسیس صندوق به منظور تامین منابع مالی و پیگیری‌های حقوقی مسئله غزه از طریق دیوان لاهه در سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.

الهیان خاطرنشان کرد: جنایات امروز غزه با حمایت‌های مستقیم آمریکا در حال انجام است و این مسئله باید از نظر حقوقی و از طریق نهادهای بین المللی همچون دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی لاهه و سایر نهادهای حقوقی بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: جنایات صورت گرفته در غزه که همچنان نیز ادامه دارد، یک نسل کشی است و به جرأت می‌توان گفت که نظیر این جنایات در تاریخ کمتر دیده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از پیگیری پرونده  مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد و خواستار دستور فوری دادستان دیوان بین المللی کیفری برای توقف نسل کشی و جنایت جنگی در غزه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547775

مهمترین اخبار ایران و جهان: