نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 10:18

بیش از ۱۵۰۰ تن گندم بذری آماده توزیع در بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به خرید ۱۵۴۰ بذور گندم در پایه های مادری و گواهی شده از کشاورزان استان گفت :عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور نسبت به سال‌های گذشته یکماه زودتر شروع و تاکنون مقدار ۳۸۰ تن از این بذور بوجاری و ضدعفونی شده و بین کشاورزان در حال توزیع میباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شریف ملاشاهی با اشاره به خرید ۱۵۴۰ بذور گندم در پایه های مادری و گواهی شده از کشاورزان استان گفت :عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور نسبت به سال‌های گذشته یکماه زودتر شروع و تاکنون مقدار ۳۸۰ تن از این بذور بوجاری و ضدعفونی شده و بین کشاورزان در حال توزیع میباشد.
 شریف ملاشاهی جوان افزود با هدف ارتقای تولید، در سال زراعی جاری ۱۵۰۰ کیلوگرم کود بذر مال روی از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار شرکت خدمات حمایتی استان قرار گرفته واین شرکت کلیه بذور گندم را پس از آغشته کردن به کود بذر مال روی، در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد‌.
وی تصریح کرد عنصر روی باعث جوانه زنی سریع بذور و یکنواختی در جوانه زنی بذر شده و از طرفی موجب افزایش سرعت رشد اولیه، تراکم بوته در واحد سطح ،استقرار بهتر و مناسب تر گیاهچه در خاک ، افزایش حجم ریشه‌ و پنجه زنی و باعث افزایش عملکرد بالا در خاک‌های فاقدروی میشود .

پایان پیام/3139
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548431

مهمترین اخبار ایران و جهان: