نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 13:31

شوخی عجیب ترامپ با روند انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی به شوخی عنوان کرد تنها کسی که می‌تواند رای کامل مجلس نمایندگان برای ریاست بر این مجلس را به دست آورد، عیسی مسیح است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه به شوخی گفت که فقط عیسی مسیح می‌تواند حمایت کافی از سوی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را جهت کسب کرسی ریاست این مجلس کسب کند.

به گزارش «هیل»، ترامپ در صحبت‌های خود با گروهی از خبرنگاران در ایالت نیوهمپشایر بر دشواری کسب آرای کافی جهت انتخاب به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده و گفت، مهم نیست شما چه کسی باشید، در هر صورت کسب آرای کافی برای ریاست مجلس نمایندگان کار بسیار دشواری است.

او به شوخی گفت فقط یک نفر می‌تواند این ماموریت را به سرانجام رساند و آن هم عیسی مسیح است. ترامپ خطاب به خبرنگاران گفت: اگر عیسی می‌آمد و می‌گفت که قصد دارد سخنران مجلس شود، این کار برایش شدنی بود اما به غیر از او من ندیده‌ام که کسی بتواند به راحتی از پسِ این رای‌گیری بربیاید.

دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان آمریکا در سال 2024 است از حمایت از هر نامزد پیشنهادی مجلس نمایندگان برای ریاست بر این مجلس خودداری و در عوض از تمام آنها تعریف کرده و آنها را «انسان هایی فوق العاده» توصیف کرده و گفته تقریبا با تمامی آنها صحبت کرده است.

ترامپ در رابطه با روند انتخاب رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت که معتقد است در نهایت هر آنچه که اتفاق بیفتد،نتیجه مثبت خواهد بود.

اظهارات ترامپ نشان‌دهنده تغییر استراتژی وی نسبت به هفته گذشته است. زمانی که از «جیم جردن» نماینده ایالت اوهایوی آمریکا در مجلس نمایندگان برای انتخاب به سمت ریاست این مجلس حمایت کرد. با این حال، روز جمعه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از رای دادن به جردن منصرف شدند.

روز گذشته جمهوری‌خواهان برای محدود کردن تعداد اسامی پیشنهادی جهت نامزدیِ ریاست مجلس نمایندگان با یکدیگر دیدار کردند. در بین این اسامی، «تام ایمر» نماینده اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در صدر فهرست نامزدهای احتمالی به چشم می‌خورد. فردی که انتقادات وی از ترامپ و اقدام او در تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا، سوال های مختلفی را در میان اعضای حزب جمهوری‌خواه در مورد وی در کارنامه کاری‌اش ایجاد کرده است.

با این حال، ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران که نظر وی را در مورد ایمر پرسیدند، ادعا کرد که ایمر یکی از بزرگترین طرفدارانش است و او این موضوع را در جریان یک تماس تلفنی به ترامپ منتقل کرده است.

ایمر نیز روز دوشنبه از اظهارات ترامپ در رابطه با خودش استقبال و ضمن تشکر از وی عنوان کرد: اگر همکارانم در مجلس نمایندگان من را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کنند، مشتقانه منتظر ادامه روابط کاری قوی با ترامپ هستم.

این سومین هفته ای است که مجلس نمایندگان آمریکا رئیس ندارد. در تاریخ 3 اکتبر 8 تن از نمایندگان جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها پیوستند تا «کوین مک کارتی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان را از سمتش برکنار کنند. از آن زمان تا به امروز جمهوری‌خواهان نتوانسته اند نامزدی را معرفی کنند که بتواند 217 رای مورد نیاز برای ریاست در مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورد.  

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548775

مهمترین اخبار ایران و جهان: