نیوز سیتی!
24 آذر 1402 - 15:11

امام جمعه موقت سمنان: جهان امروز چهره واقعی رژیم صهیونیستی را می‌شناسد

امام جمعه موقت سمنان گفت: چهره واقعی رژیم کودک‌کش صهیونیستی امروز برای همه مردم جهان به‌خوبی آشکار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌‌پور، امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد، با اشاره به تحولات بین‌المللی ازجمله وقایع فلسطین اشغالی و نوار غزه اظهار کرد: امروز همه جهانیان با کودک‌کشی‌ها و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی مواجه شده‌اند و چهره منحوس این رژیم پلید برای همه مردم جهان به‌خوبی آشکار شده است.

وی با اشاره به پایداری و ایستادگی مردم ستم‌کشیده فلسطین اشغالی برابر سال‌ها جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جبهه مقاومت امروز برابر همه جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی ایستاده است و با مقاومت و ایستادگی خود، بیداری مردم جهان را به همراه می‌آورد.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: امروز همه مردم جهان که روزگاری چهره رژیم صهیونیستی نزد آنها زیبا توصیف می‌شد، با چهره واقعی این رژیم جنایتکار آشنا شده‌اند.

قدس‌پور بیان کرد: امروز بسیار مهم است که همه مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان عالم از ایستادگی مردم غزه و فلسطین اشغالی حمایت کرده و جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی را در سراسر عالم محکوم کنند.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی در ماه‌های اخیر اظهار کرد: امروز شاهد نمایان شدن چهره واقعی غرب هستیم که حتی مقابل این جنایت‌ها، واکنش رسمی قاطعی نیز از خود نشان نداد.

برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه در جهان

امام جمعه موقت سمنان گفت: بیداری ارزشمندی امروز به مردم کشورهای مختلف تزریق شده است و شاهد برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه در نقاط مختلف جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم.

قدس‌پور با تأکید بر اینکه باید به تصمیم واحد و قاطعی در رویارویی با صهیونیست‌ها در عالم رسید، گفت: امروز همه کشورهای مسلمان و آزادی‌خواهان جهان باید تجارت با شرکت‌های صهیونیستی را متوقف و محکوم کنند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر، شاهد بوده‌ایم که شمار زیادی از شرکت‌های تجاری بزرگ در سراسر جهان، تبادلات تجاری و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده‌اند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به اینکه غرب همواره مدعی آزادی بیان و حقوق بشر بوده است؛ اما مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها سکوت می‌کند، گفت: اینکه دائماً گفته می‌شود در دنیای غرب، آزادی بیان و حقوق بشر جدی گرفته و به آن احترام گذاشته می‌شود، در حقیقت یک شوخی خنده‌دار است که باید نمونه‌های آن را در سکوت در قبال جنایت‌های مکرر در فلسطین اشغالی مشاهده کرد.

قدس‌پور با بیان اینکه فلسطینی‌ها همواره به حمایت‌های مردم مسلمان و آزادی‌خواهان جهان نیاز دارند و نباید عرصه حمایت از مردم مظلوم غزه کمرنگ شود، گفت: باید روالی در همه کشورها ایجاد شود که اگر کالایی در یک شرکت صهیونیستی تولید می‌شود، خرید آن متوقف و تحریم شود.

مصلای سمنان چرا تکمیل نمی‌شود؟

امام جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به توقف چندین ساله تکمیل مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) شهر سمنان گفت: اینکه برخی از طرح‌های عمرانی نظیر ورزشگاه‌های بزرگ در مدت کوتاهی ساخته می‌شود، مطلوب است؛ اما اینکه مراکز فرهنگی نظیر مصلای شهر سمنان برای سال‌ها نیمه‌تمام باقی مانده، نیازمند پیگیری‌ است.

قدس‌پور توجه به «جهاد تبیین» را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دوره کنونی مهم خواند و اظهار کرد: امروز همه انقلابیان و مسؤولان باید مقابل عملکردهای نامطلوب و شبهاتی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود، وارد میدان شوند و به جهاد تبیین به‌عنوان یک مسأله اساسی توجه کنند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1605575

مهمترین اخبار ایران و جهان: