نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 08:43

هیچ بازاری برای عرضه و فروش پرندگان در مازندران نداریم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به اینکه اقدامات مهم در بحث جلوگیری از صید و شکار پرندگان مهاجر در طبیعت به‌ویژه سطح تالاب‌های استان در حال انجام است و کماکان هم تداوم دارد، گفت: هیچ بازاری برای عرضه و فروش پرندگان نداریم.

عطاء‌الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره تعیین تکلیف بازار فروش پرندگان و همچنین دامگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: مجموعه بازار فروش پرندگان را که بعد از سال‌ها به‌طور کامل جمع کردیم و امسال هم محلی رسمی برای عرضه و فروش پرندگان مهاجر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هیچ بازاری برای عرضه و فروش پرندگان نداریم، افزود: با مجموعه فرمانداری و اعضای شورای تأمین هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و از ظرفیت مجموعه انتظامی شهرستان هم استفاده می‌کنیم تا حتی عرضه‌‌ای در مجاورت خیابان و به‌صورت پراکنده نداشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران به کشت دوم برنج در مناطق سرخرود و فریدونکنار، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز آبگیری دامگاه‌ها انجام نشده، پیگیر بحث آبگیری در دامگاه‌ها هستیم.

کاویان بیان کرد: جلساتی با نمایندگان دامگاه‌داران داشتیم و باز هم خواهیم داشت و در این جلسه بر پرهیز از روش‌های صید غیرمجاز مطابق با برنامه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید شده است.

وی با اعلام اینکه صید قابل قبول روش دوما است که در این زمینه مشکلی نداریم، افزود: روش‌های دیگر صید از جمله کرست،  گذر، شب‌دام و سایر قابل قبول نیست و این مهم را به مجموعه فرمانداری و سایر دستگاه‌ها اعلام کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی و آموزش و مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: این مهم را سال گذشته در سطح ۶ روستای شهرستان فریدونکنار اجرا کردیم و این برنامه‌ها امسال هم در سطح ۵ روستا در حال انجام است.

کاویان گفت: اقدامات مهم در بحث جلوگیری از صید و شکار پرندگان مهاجر در طبیعت به‌ویژه سطح تالاب‌های استان در حال انجام است و کماکان هم تداوم دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538231

مهمترین اخبار ایران و جهان: