نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 10:53

یک سوم پروژه های در دست اجرا در کشور در حوزه گردشگری است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه یک سوم پروژه های در دست اجرا در کشور در حوزه گردشگری است،گفت: مشوق‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری گردشگری در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن،علی اصغر شال‌‌بافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شب گذشته در مراسم افتتاح یک منطقه نمونه گردشگری اظهار کرد: پروژه‌های متعددی را در چه در حوزه مناطق نمونه و سایر مناطق گردشگری داریم که در این زمینه به بهره‌برداری رسیده، هم حجم سرمایه‌گذاری بالایی را دارند و هم چند مرحله ساخت دارند.

وی گفت: سال‌های سال بود که سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری تقاضا داشته‌اند، که موازات ساخت یک مرحله از پروژه امکان بهره برداری آن را داشته باشند و پروانه بهره‌برداری برای ساخت فازهای بعدی را داشته باشند.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته، دستورالعمل صادر شده، و پروژه‌ها به موازات ساخت، امکان بهره‌برداری هم دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران پروژه، اظهار کرد: پروژه حاضر یکی از مصداق‌های بهره برداری پروژه در فازهای ابتدایی است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

شال‌بافیان بیان کرد: در استان مازندران در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش ساحل و دریا حدود ۵۰ هزار میلیارد پروژه سرمایه‌گذاری حداقل متقاضی داریم.

وی از اختیارات واگذار شده به استانداران در حوزه مجوزهای گردشگری گفت و بیان کرد: دو تا سه مشکل است که با پیگیری دولت، مشوق‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری گردشگری در نظر گرفته‌ایم. با تمهیداتی که دولت و استانداران داشتند تمامی اختیارات صدور مجوز و استعلامات و تصمیم گیری‌های پروژه‌های گردشگری به استانداری‌ها واگذار شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: ادارات و مراجع استانی امکان تصمیم‌گیری در خصوص مجوز پروژه‌های گردشگری را بر عهده گرفتند و در برنامه توسعه تصویب شد معافیت واردات کشتی‌های گردشگری و قایق‌های تفریحی و تجهیزات مورد نیاز گردشگری از پرداخت حقوق ورودی است.

شال‌بافیان افزود: با اجرای این برنامه، پیش بینی ما این است که حتما انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاران خواهد شد.

وی با بیان اینکه، یک سوم کل پروژه‌های کشور در حوزه گردشگری است،گفت: استان مازندران یکی از استان‌های است که می تواند از این مشوق‌ها بهره‌مند شود و ظهور گردشگری و بهره‌بری مردم استان از بحث گردشگری را در آینده شاهد خواهیم بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566931

مهمترین اخبار ایران و جهان: