نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 12:18

اجرای 5 پروژه آسفالت حفاظتی راه‌های گلستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از فعالیت پنج پروژه آسفالت حفاظتی در طول راههای استان با اعتبار بیش از 720 میلیارد ریال در سال جاری خبرداد و گفت: این پروژه ها محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی غرب تا شرق استان را در برمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سلیم اصغری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پنج پروژه آسفالت حفاظتی در طول راه‌های گلستان با اعتبار بیش از 720 میلیارد ریال فعال است که این پروژه ها محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی غرب تا شرق استان را در برمی گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان طول اجرای این عملیات را 275 کیلومتر بیان کرد و افزود: تاکنون ۱۱۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

به گفته وی، آسفالت حفاظتی محور مرزنکلاته، قلعه جیق- آق قلا، توسکستان-شاهکوه- مجن و محور آزادشهر به مینودشت و برعکس و محور گنبد- اینچه برون از جمله آن‌ها است.

اصغری، یکی از مهم‌ترین روش ها در نگهداری پیش گیرانه وضعیت رویه راه‌ها را، استفاده از انواع آسفالتهای حفاظتی ذکر کرد و گفت: روش اسلاری سیل(Slurry Seal) از مصالح خوب دانه بندی شده و پیوسته و زبر و تمیز فاقد آلودگی، آب، فیلرهای معدنی و یا مواد مضاف که بصورت یکنواخت با یک نوع قیر امولسیون، ترکیب می شوند که برای ترمیم فرسودگی و خرابی سطح راه ها ضروری است و باعث کاهش هزینه ها و افرایش کارایی راه‌ها می شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535931

مهمترین اخبار ایران و جهان: