نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 10:05

تغییر آینده حکمرانی زیر سایه تحولات نوظهور

نایب رئیس انجمن منابع انسانی کشور گفت: ظهور و بروز سازمان‌های مردم نهادی که در سیاست‌گذاری نقش دارند، نشانه تغییر آینده حکمرانی در پی تحولات نوظهور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، دومین نشست تخصصی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی و معاونین برنامه‌ریزی فرمانداری‌های مازندران صبح امروز با موضوع چالش‌ها و راهکارهای منابع انسانی در عصر تحولات نوظهور در مجموعه میزبان بابلسر برگزار شد.

احمد بذلی در این همایش اظهار کرد: تحولات نوظهور منجر به تغییر ماهیت آینده حکمرانی شده است و ظهور و بروز سازمان‌های مردم نهادی که در سیاست‌گذاری نقش دارند، این مهم را نشان می‌دهد.

وی افزود: جهان مرزهای تحول دیجیتال را پشت سرگذشته و با سرعتی جهشی و غیرقابل کنترل درحال تغییر است.

نایب رئیس انجمن منابع انسانی کشور با بیان اینکه پذیرش و مدیریت این تحولات شرط بقای جوامع و سازمان‌ها است، اضافه کرد: اگر بنگاه‌ها به این تحولات نوظهور توجه نکنند، نمی‌توانند ادامه حیات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تحولات نوظهور تحولاتی تکامل آفرین، پویا و درعین حال تهدیدزا است، ادامه داد: بخش‌های مختلف سازمان به ویژه حوزه منایع انسانی چاره‌ای جز ایفای نقش در مسیر تحولات نوظهور ندارند.

*پویایی کسب و کارها در مسیر تحولات نوظهور

دبیر کمیته علمی این همایش گفت: محیط کسب و کار از ایستایی به پویایی رسیده است و سازمان‌ها دیگر مانند یک ماشین نیستند و مانند یک انسان پویا شده‌اند، به علاوه مشاغل مدیریت میانی درحال حذف شدن است و برون‌سپاری افزایش پیدا کرده است.

بذلی با بیان اینکه تحولات نوظهور در حوزه اقتصاد باعث شده، اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی تبدیل شود، عنوان کرد: پیدایش سازمان‌ها و اتحادیه‌های اقتصادی بزرگ بین‌المللی باعث شده اقتصاد مرزها را بشکند.

وی با بیان اینکه نسل جدید در پی تحولات نوظهور، ضریب هوشی بالاتری در مقایسه با نسل‌های قبلی دارند، مطرح کرد: تحولات نوظهور باعث می‌شود، ارزش‌ها و نگرش‌های نسل جدید با نسل قبلی متفاوت باشد.

نایب رئیس انجمن منابع انسانی کشور گفت: منابع انسانی سازمان‌ها به حریم خصوصی در محل کار اهمیت نخواهد داد، تعهد کمتری دارند و بیشتر به زندگی شخصی اهمیت می‌دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535775

مهمترین اخبار ایران و جهان: