نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 08:59

مشارکت بیش از ۷۰۰ هزار کرمانشاهی در «پویش غربالگری فشار خون و دیابت»

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از هم استانی‌های در «پویش غربالگری فشار خون و دیابت» مشارکت داشته‌اند.

سارا شاه‌آبادی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح غربالگری دیابت و فشارخون برای افراد ۱۸ سال به بالا از ۲۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از هم استانی‌های ۱۸ سال به بالا برای مراقبت و کنترل فشار خون و دیابت به خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در استان مراجعه کرده‌اند؛ استقبال خوبی شده، اما انتظار داریم افرادی که تاکنون مراجع نکرده در اولین فرصت برای کنترل وضعیت سلامت خود به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مسئله سبب می‌شود افراد ارزیابی از وضعیت سلامت خود داشته باشد به خصوص در سنین زیر ۴۰ سال که فشارخون و دیابت علایم خاصی ندارد و ممکن است دچار عوارض ناشی از این دو بیماری شوند.

شاه‌آبادی تصریح کرد: این دو بیماری از طریق دارو قابل کنترل است به شرط اینکه افراد از بیماری خود مطلع باشند چون نیمی از افراد خبر ندارند که فشار خون بالا دارند که اگر کنترل و غربالگری نشوند ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601975

مهمترین اخبار ایران و جهان: