نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 13:34

مخبر:‌ کشورهای آزاد مسببین و مباشرین جنایات در غزه را به محاکمه بکشند

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید همه کشورهای آزاد بویژه مسلمان به کمک مردم غزه و فلسطین آمده و جلوی این فجایع را بگیرند و مسببین و مباشرین آن را به محاکمه بکشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (شنبه، 18 آذرماه) در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر سوریه، گفت: حضور برادر عزیزم حسین عرنوس نخست وزیر محترم کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و همچنین سایر اعضای این هیئت خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی افزود: این سفر برای دو کشور بسیار قابل توجه است که در این ارتباط مایلم به برخی دستاوردهای آن اشاره کنم و تشکر ویژه خود را از افرادی که در تحصیل همه این دستاوردها نقش‌آفرینی کردند، ابراز کنم.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: در ابتدا، بحث نسبتاً مفصلی که در خصوص جنایات آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در غزه بود که از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کشی است و جهان آزاد باید به این موضوع ورود کند. اما، متاسفانه تمام مجامع بین‌المللی در این خصوص سکوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دلیل هیمنه‌ای که از آن‌ها شکسته شده با یک غضب و جبران که متاسفانه فقط روی کودکان و زنان اتفاق می‌افتد و دو هدف اصلی که داشته محقق نشده است. به همین دلیل، انتقام آن را از زنان و کودکان می‌گیرند.

مخبر تاکید کرد: باید همه کشورهای آزاد بویژه مسلمان به کمک مردم غزه و فلسطین آمده و جلوی این فجایع را بگیرند و مسببین و مباشرین آن را به محاکمه بکشند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598831

مهمترین اخبار ایران و جهان: