نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 17:43

در معرفی شهدای دانش آموز کوتاهی کرده ایم

امام جمعه رودان گفت: زندگی شهدا آن هم شهدای نوجوان و دانش آموز در سازندگی نسل و جوانان ما مؤثر است که احساس می شود در این راه کوتاهی کرده ایم و باید این حق ادا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز رودان  با گرامیداشت یادو خاطره شهید فهمیده و تبریک روز نوجوان گفت: شهید فهمیده نوجوان پرورش یافته مکتب اسلام و نماد ۳۶ هزار شهید سرافراز دانش آموز  است که امروز تبدیل به الگوی نوجوانان شجاع و مومن ایران و جهان اسلام شده است.

وی ضمن بیان ماجرای عملیات استشهادی شهید نوجوان لبنانی احمد قصیر  به ترس و وحشت صهیونیست ها از شهید فهمیده و دروغ پراکنی علیه این شهید سعید اشاره کرده و افزود: در روزگاری که رژیم صهیونیستی سه روزه بیروت پایتخت لبنان را اشغال و آنجا را فلسطین دوم می‌دانست اما شهید احمد قصیر نوجوان با الهام از فداکاری شهید فهمیده ۱۴۱ صهیونیست را به هلاکت رساند و همین عملیات زمینه ساز پیروزی نهایی حزب الله در سال ۲۰۰۰ میلادی شد.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه دشمن به دنبال حذف نام و توقف روند تکرار شهید فهمیده هاست تصریح کرد: دشمن از فرهنگی که پرورش دهنده امثال شهیدان فهمیده ؛ عزیزی؛ مسلمی و.....هراس و وحشت دارد لذا به دنبال تحریف این فرهنگ و انحراف ذهن نوجوانان ماست و اینجا وظیفه جبهه فرهنگی  انقلاب سنگین تر میشود که مراقب باشند تا در منجلاب جنگ شناختی دشمن گرفتار نشوند.

وی با اظهار تاسف از کوتاهی درمعرفی شهدای دانش آموز به نوجوانان و نسل جدید اذعان کرد: بحمدلله نسل نوجوان امروز محکم تر و بابصیرت کف میدان  دفاع از انقلاب هستند و با یک اتفاق کوچک نباید دچار اشتباه محاسباتی شد زیرا نسلی که امام راحل، اول انقلاب، و جنگ را ندیده اما می‌بینیم که همان مفاهیم را با همان روشن بینی دارد دنبال می‌کند که امثال شهیدان علی لندی؛ آرمان علی وردی و روح الله عجمیان از همین نسل هستند.

امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با صحنه گردانی ایالات متحده آمریکا آنرا هلوکاست واقعی و نسل کشی ارزیابی و گفت: این جنایات وحشیانه و حمله به بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کلیساها و محاصره مردم و تحریم آب و برق و غذا و دارو نشان داد که اساسا حقوق بشر معنایی برای غرب ندارد و بی آبرویی بزرگی برای غربی ها رقم زد که از قبل بی آبرو تر شدند.

وی ضمن اشاره به وعده الهی مبنی بر پیروزی مؤمنین در صورت مقاومت و ایستادگی تصریح کرد: مردم غزه با این عملیات تندبادی ویرانگر بر سازه های ذهنیتی و نظامات غربی انداختند به گونه ای که رژیم مدعی صهیونیستی بعد از بیست روز جرات حمله زمینی به غزه را ندارد و رفت و آمد مقامات غربی به اراضی اشغالی به جای حمایت،بیشتر پیام تنفس مصنوعی به دنیا مخابره کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان رودان ضمن بیان خدمات و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در حوزه راهسازی و افتتاح پروژه های کلان در سطح کشور به مشکل راه دسترسی مرکز شهرستان رودان به بخش جغین اشاره و خواستار سرعت بخشیدن برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552175

مهمترین اخبار ایران و جهان: