نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 11:45

توقف نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه محور گفت‌‌‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای اندونزیایی در نیویورک گفت: اقدام اخیر ملت فلسطین و حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابل اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنهاست.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پنجشنبه شب چهارم آبان ماه و در حاشیه نشست ویژه فلسطین در مجمع عمومی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک حضور دارد با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و درباره قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت برای پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی تبادل نظر کرد. 

وی در این دیدار گفت: این قطعنامه‌ها باید شامل سه عنصر اساسی باشد: آتش بس فوری، لزوم دسترسی و ارسال مستمر کمک‌های انساندوستانه به مردم مظلوم فلسطین و مقابله با کوچ اجباری. 

رئیس دستگاه دیپلماسی در این دیدار با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در فلسطین است. اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، جنگ افروزان خود، از این آتش در امان نمی‌مانند.  

امیرعبداللهیان افزود: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابل اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنهاست. 

خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی نیز وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خواند و بر ضرورت هم افزایی برای توقف کشتار مردم بی دفاع غزه، لزوم استمرار ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه تأکید کرد.

وی وضع بیمارستان اهدایی اندونزی در غزه را به دلیل فقدان دارو و امکانات پزشکی بسیار نگران کننده خواند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551831

مهمترین اخبار ایران و جهان: