نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 09:55

کارخانه‌ای پس از ورشکستگی و 5 سال تعطیلی، صادرکننده شد

مدیرعامل شرکت گفت: پس از ورشکستگی و ۵ سال تعطیلی اولین و بزرگترین کارخانه ساخت لوله و اتصالات پلی اتیلن در ایران، با تلاش جهادی حالا نمایندگی‌هایش را که در کشور تعطیل بود دوباره راه‌اندازی کرده و به صادرکننده تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس، اصفهان: به همراه گروه راویان پیشرفت که به همت سازمان بسیج رسانه استان اصفهان از امسال راه‌اندازی شده است به سراغ کارخانه‌ای رفتیم که پس از ۵ سال تعطیلی امروز توانسته فعل خواستن توانستن است را به خوبی صرف کنند.

اولین و بزرگترین کارخانه ساخت لوله و اتصالات پلی اتیلن در ایران پس از ورشکستگی و ۵ سال تعطیلی حالا به همت مدیریت و کارکنان جهادی‌اش صادرکننده شده است.

این شرکت تولیدی وسایل آبیاری و آبرسانی سال ۱۳۵۳ در کیلومتر ۲۰ جاده اصفهان مبارکه شروع به فعالیت کرده است.

این شرکت با ۵ هزار مترمربع سوله و تکنولوژی،‌ طرح و نقشه خارجی‌ها با زیرساخت‌هایی برای یک شرکت بزرگ با ۹ خط تولید لوله از سایز ۴ تا ۴۵۰ ساخته شده بود.

شرکتی که از لوله کولر تا لوله‌هایی با قطر ۴۵ سانتی‌متر تولید می‌کرد و در سال ۱۳۸۸ با رکورد تولید بیش از ۴ هزار تن و بیش از ۱۶۰ نفر کارگر به دلیل نداشتن رقیب در اوج بود سهام‌داران در سال ۱۳۹۳ در پی طمع، بخشی از سهام خود را برداشتند و هرکدام برای خود شرکت زدند و برای این شرکت باسابقه بدهی‌های بسیار سنگین چند میلیاردی به بار آوردند چک صادر کردند و شرکت ورشکست و ۶۰۰ پرونده در دادگاه برای این شرکت تشکیل شد.

سید حسین انوری، مدیرعامل این شرکت تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: در سال ۱۳۹۳ این شرکت تعطیل می‌شود و ۵ سال تعطیل بوده است. در مدت تعطیلی بعضی از طلبکاران با حکم قضایی برخی از وسایل شرکت را می‌برند.

وی افزود: در سال ۹۹ برای احیای شرکت، مدیرعامل جدید تعیین می‌شود و کارخانه با ۱۰۰ تن تولید در سال فعالیتش را شروع می‌کند درحالیکه ظرفیت اسمی این کارخانه ۲۵ تن در روز است.

انوری گفت: از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ که مسؤولیت این شرکت را برعهده گرفتیم، در این مدت تمام پرونده‌های قضایی به صفر رسید و اکنون پرونده قضایی در دادگاه نداریم، تمام بدهی‌های مالیاتی کارخانه که سنگین بود پرداخت شد، ۳۷۰ چک برگشتی پرداخت کردیم الان هیچ چک برگشتی نداریم، تمام بدهی بیمه و مالیات پرسنل در مدت ۵ سال تعطیلی پرداخت شده است الان ۷۰ تا ۸۰ پرسنل داریم امسال ۱۵ نفر نیروی جوان جدید جذب کردیم.

مدیرعامل این کارخانه با اشاره به اینکه در شروع کار برای خرید مواد اولیه سرمایه نداشتیم، گفت: مبلغی جمع‌آوری و مواد اولیه خریداری کردیم، خط تولید به دلیل عمر طولانی از سال ۱۳۵۳ و ۵ سال بلااستفاده بودن از کار افتاده بود، کار اورهال کردن دستگاه ها را با کمک کارکنان فنی شرکت که توانمندی خیلی بالایی دارند انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد:  تا پایان سال ۱۴۰۰ توانستیم ۶۰۰ تن محصول تولید کنیم، در سال ۱۴۰۱ با تولید ۲۲۰۰ تن رکورد زدیم برای شرکتی که ۳ خطش خوابیده بود، سال گذشته برای اولین بار در نمایشگاه تهران شرکت کردیم که موجب تعجب سایر شرکت‌ها شد شرکتی ورشکسته بتواند قد علم کند و در نمایشگاه حضور یابد.

انوری با بیان اینکه این شرکت دارای گرید A است و محصولات باکیفیت تولید می‌کنیم و بدون تبلیغات میدانی و رسانه‌ای توانستیم بازار خوبی بدست بیاوریم، افزود: در این مدت برای اولین بار دو دستگاه تیپ نواری خریداری کردیم و حجم بالایی از محصولات تولیدی را به کشور عراق صادر کردیم.

مدیرعامل این شرکت تولیدی گفت: هم اکنون ۱۱ خط تولید لوله و همچنین ۱۴ دستگاه تولید اتصالات داریم.

وی متذکر شد: با توان نیروهای فنی کارخانه خط ۱۰۳ را اورهال کردیم خطی که قرار بود با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان از خارج خریداری شود با یک میلیارد تومان اورهال کردیم و تولید آن لوله‌های از ۱۶۰ تا ۲۵۰ بود را هم به ۱۶۰ تا ۴۰۰ با رعایت استاندارد ارتقا دادیم و سفارش گرفتیم و محصول تولید کردیم.

انوری گفت: نمایندگی‌های شرکت که در کشور تعطیل بود دوباره راه‌اندازی شد صادرات به خارج از کشور را شروع کرده‌ایم دنبال گسترش صادرات به کشورهای مختلف هستیم.

مدیرعامل این شرکت، مشکل امروز این کارخانه را وجود افرادی که در این صنعت زیر‌پله‌ای کار می‌کنند، دانست و خاطرنشان کرد: این افراد با مواد دست دوم محصول تولید می‌کنند و تولیداتشان ارزان و بدون استاندارد است که در بحث آلودگی آب خیلی مهم است سودشان بالا است اما جنس‌شان کیفیت ندارد، ۳۳۰ شرکت ثبت شده پلی اتیلن به اضافه بیش از ۲ هزار شرکت زیر پله‌ای در کشور داریم.

وی گفت: دنبال تکنولوژی جدید برای تولید لوله‌های نخ‌دار هستیم که در کشور دارد رواج پیدا می‌کند،  اعتقاد داریم سالم و جهادی کار کنیم می توانیم موفق باشیم.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565331

مهمترین اخبار ایران و جهان: