نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 09:46

59 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: ستاد مردمی دیه به همت خیران در نیمه سال جاری زمینه آزادی بیش از 59 زندانی جرائم غیرعمد در این استان را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود مشکلات معیشتی، خیران خداجو در استان سمنان با حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد طی 6 ماه نخست سال جاری، زمینه آزادی بیش از 59 بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی را با مبلغ بدهی نزدیک به 27 میلیارد ریال فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی و مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند، تصریح کرد: باید تلاش در زمینه اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع جرم افزایش پیدا کند تا جمعیت کیفری کاهش یابد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضائی و سازمان زندان‌ها بر این است تا از همان روز نخست زندانی شدن هر فرد برای آزادی او تلاش کند، افزود: این مهم در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضائی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی او را فراهم کند.

کهربایی با اشاره به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری در 6 ماه نخست سال جاری سعی بر آن بوده است تا تمامی زندانیان جرائم غیرعمد مالی آزاد شوند و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549675

مهمترین اخبار ایران و جهان: