نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 12:30

صنعت سازگار با محیط زیست سیاست اصلی استان اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: سیاست اصلی استان اردبیل در حوزه صنعت، سازگاری کلیه طرح‌های صنعتی با محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی در جریان سومین سفر شهرستانی استاندار اردبیل به شهرستان نمین، اظهار کرد: صنعت یکی از حوزه‌های مهم و تاثیر گذار در توسعه اقتصادی استان اردبیل است و شهرستان نمین یکی از قطب‌های مهم صنعتی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: محیط زیست و منابع طبیعی مهم‌ترین ظرفیت استان اردبیل محسوب می‌شود و این ظرفیت را باید به شکل کامل و ویژه برای آیندگان حفظ کرد و بر این اساس، سیاست اصلی استان در حوزه صنعت، صنعت پاک و سازگاری کلیه طرح‌ها صنعتی با محیط زیست است.

استاندار اردبیل گفت: دغدغه اصلی در سطح استان اردبیل، تکمیل و گسترش زیرساخت‌های در کلیه حوزه‌ها است، در طی دو سال اخیر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌های روستایی شهرستان نمین تزریق شده است و تکمیل راه‌های مواصلاتی نمین-عنبران و تقاطع همسطح نمین در دستور کار بوده است.

عاملی تصریح کرد: سد عنبران با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در سال جاری آبگیری شد که در تابستان امسال مردم عزیز منطقه به خصوص کشاورزان در حوزه مهم و حیاتی آب با مشکلی روبرو نبودند و با افزایش تراز آبگیری، خدمت رسانی بیشتری انجام خواهد شد و با بهره‌برداری طرح ، ظرفیت آبرسانی به نمین، عنبران و روستاهای شهرستان نمین به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در طی دو سال اخیر دو‌ پست فشار قوی 63 در شهرستان نمین مستقر شده است و مشکلات مردم شهرستان فوق در حوزه برق، کاهش پیدا کرده است و کل شهرستان نمین تحت پوشش گاز قرار. گرفته است.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در طی دو سال اخیر در سطح شهرستان نمین اقدامات بسیار مهمی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده و بیش از 5 هکتار گلخانه در شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

عاملی گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود استان اردبیل صنعت گردشگری است که شهرستان نمین پتانسیل‌های قابل توجهی دارد و جهت بهره‌برداری مناسب و تبدیل ثروت این ظرفیت، باید زیرساخت‌های اقامتی استان اعم از هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری در سطح استان فعال شود.
انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549975

مهمترین اخبار ایران و جهان: