نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 22:11

مقام اوکراین: زلنسکی احساس می‌کند غرب به او خیانت کرده است

یکی از مشاوران رئیس‌جمهور اوکراین گفته او احساس می‌کند از طرف غرب مورد خیانت قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستیاران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به نشریه آمریکایی تایم گفته‌اند زلنسکی احساس می‌کند از سوی کشورهای غربی مورد خیانت قرار گرفته‌ زیرا آنها حمایت و توجه لازم را از او دریغ کرده‌اند.

طبق گزارش این نشریه آمریکایی حلقه نزدیکان زلنسکی اکنون او را فردی «متوهم» می‌دانند و در ضمن معتقدند که پیروزی در جنگ با روسیه ممکن نیست.

زلنسکی و مشاوران او بعد از سفر ماه گذشته رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن با تایم گفت‌وگو کرده‌اند. در آن سفر، بر خلاف استقبال قهرمانانه‌ای که از زلنسکی در ماه دسامبر شده بود، او بابت فساد در اوکراین مورد انتقاد قرار گرفت و اجازه سخنرانی برای قانونگذاران در کنگره را پیدا نکرد.

علی‌رغم ادعاهای علنی بایدن مبنی بر حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه «تا هر زمان که لازم باشد»، کنگره آمریکا هنوز بر سر طرح جدید بودجه برای کمک به اوکراین به توافق نرسیده است.

ده روز بعد از آنکه زلنسکی از واشنگتن به کی‌یف بازگشت نماینده‌های کنگره بر سر تصویب لایحه بودجه به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت به توافق رسیدند اما این توافق تنها بعد از حذف ۶ میلیارد کمک مالی اوکراین از لایحه بودجه حاصل شد.

نشریه تایم به نقل از یکی از اعضای تیم زلنسکی نوشت: «زلنسکی احساس می‌کند متحدان غربی‌اش به او خیانت کرده‌اند. آنها او را بدون ابزارهای لازم برای پیروزی در این جنگ رها کرده‌اند و تنها ابزارهای لازم برای بقا در این جنگ را به او داده‌اند.»

رئیس‌جمهور اوکراین به تام گفت: «هراس‌انگیزترین موضوع این است که آن نقطه از جهان به این جنگ در اوکراین عادت کرده است. خستگی از جنگ، مثل یک موج پیششش می‌رود. آن را در ایالات متحده، در اروپا می‌بیند. و ما شاهدیم به محض اینکه آنها کمی خسته می‌شوند، ماجرا برایشان مثل یک نمایش می‌شود.»

زلنسکی گفت او همچنان معتقد است که نیروهایش می‌توانند روسیه را در میدان نبرد شکست دهند و اینکه او خودش را با هیچ مذاکره‌ای با مسکو سرگرم نخواهد کرد.

یکی از نزدیکترین دستیاران زلنسکی که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: «او (زلنسکی) خودش را به توهم زده است. ما هیچ گزینه‌ای نداریم. ما در حال پیروزی نیستیم اما اگر می‌توانید همین را به او بگویید.»

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555831

مهمترین اخبار ایران و جهان: