نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 10:28

وقتی جهادگران ورزشکار شادی آور بچه های روستا می شوند

گروه جهادی شهدای ورزشکار رودان با حضور در جمع بچه های ورزشکار روستاها، رسم پهلوانی به آنها آموختند و شادی بر لبان شان آورند.

خبرگزاری فارس هرمزگان - حامد آزادی: ساعت ۱۶ عصر را نشان میدهد منتظرم تا با کسی که سال های خود را وقف ورزش و پرورش استعداد ها در فوتبال رودان کرده است هم کلام شوم.

مهدی مبارکی که حالا در بسیج ورزشکاران شهرستان رودان برای جذب نسل جدید به سوی ورزش برنامه ریزی می کند این بار برای تشویق آنها و دیدن استعداد ها راه روستاهای رودان را در پیش گرفته تا آنجا با یاد دادن آموخته های ۲۰ سال مربیگری اش به نوعی آنها را به راهی سخت و دشوار و موفقیت در ورزش توصیه کند.

مهدی مبارکی چند سالیست که مربیگری تیم فوتبال نوجوانان فولاد هرمزگان را هم به کارنامه ورزشی اش اضافه کرده و در لیگ برتر نوجوانان کشور با آکادمی های قدرتمندی همچون سپاهان، فولاد و ذوب آهن اصفهان روبرو می شود.

از مدتی پیش در جریان این اقدام خوبش بودم که برای رفتن به روستاها برنامه ریزی کرده بود. او در این سفرها ضمن یاد دادن آخرین آموخته های مربیگری اش با هدیه دادن لباس ورزشی شادی را هم بر لبان بچه هایی می آورد که شاید برای داشتن یک توپ هم با مشکل مواجه بودند اما حالا در کنار یکی از بهترین مربیان فوتبال پایه بهشت جنوب، خود را می بینند.

البته این روزها به لطف کارهای خوب دولت در تمامی روستاها یک زمین چمن مصنوعی محله ای پیدا می شود که بچه ها آنجا دور هم جمع شوند و اما با کارهای خوب دیگر هم می توان بذر محبت را هم در همین چمن ها پاشید.

 

 

گروه جهادی شهدای ورزشکار

وقتی با مسوولان بسیج ورزشکاران شهرستان رودان هم کلام می شود او اینگونه این طرح  را تشریح می کند: این کار ها در گروه جهادی شهدای ورزشکار کلید خورده است و با کمک خیرین موفق شدیم مبلغی حدود صد میلیون ریال را جمع آوری کنیم و با آن لباس ورزشی تهیه کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدا یکی از اهداف ما این بود که با چند تن از فعالان ورزش و فوتبال به روستاها برویم و با حضور در میان بچه های نونهال آن روستاها به بیان اهمیت  اخلاق در ورزش و فرهنگ ناب پهلوانی در ورزش  بپردازیم.

معمولا در روستاها مربیان زیادی حضور ندارند و عملا مربیان با تجربه که در جاهای مختلف کار کرده اند کمتر در این مناطق حضور پیدا می کنند.

وی گفت: کمک به ارتقای دانش فنی مربیان مناطق روستایی دیگر هدفمان بود، برقراری تعامل با دهیاران و پایگاه‌های بسیج برای اجرای دیگر برنامه های ورزشی با محوریت اخلاق در ورزش نیز در این جلسات شکل گرفت.

مبارکی با بیان اینکه تاکنون در چهار روستای سرجوییه، غیبی و فاریاب حضور پیدا کرده ایم، گفت: این برنامه را داریم که در سایر مناطق مانند جغین، بیکاه و رودخانه هم حضور فعالی را داشته باشیم.

ارتقای فرهنگ پهلوانی در میان نسل جدید

وی هدف نهایی این کارهار را ارتقای فرهنگ اخلاق پهلوانی در ورزش و شناسایی استعدادهای ناب آنها دانست.

 امیدوارم خیرین دیگر هم  پای به حوزه ورزش بگذارند تا بتوانیم این نوع کارها را برای شکل گیری استعداد های خوب ورزشی ادامه دهیم و آنها را به تیم های مطرح استان معرفی کنیم تا این بچه های روستاها هم بیشتر از گذشته دیده شوند.

وی با بیان اینکه در این راه اداره ورزش و جوانان شهرستان و باشگاه شاهین مهر رودان به عنوان یک باشگاه تخصصی رده پایه در رودان در این طرح یاری رسان بوده اند گفت: این گروه جهادی شهدای ورزشکار قطعا در آینده در سطح محلات و با تعامل پایگاه های بسیج این  طرح ورزشی را به پیش خواهد برد.

مبارکی با یادآوری تلاش های گروه جهادی شهدای ورزشکار رودان از دوران کرونا تا کنون گفت: این گروه جهادی ظرفیت های بسیار خوبی در کارهای جهادی عمرانی و خدماتی رسانی به نیازمندان را هم دارد که اگر خیرین از آن حمایت کند گام های بزرگی را بر میدارند.

وی در پایان  ابراز امیدواری کرد: قطعا در آینده نیاز به کمک تمامی مسوولان به ویژه شورای شهر و فرماندار محترم را داریم تا جهاد گران ورزشکاران رودان با روحیه دو چندان به کار خود ادامه می دهند.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556175

مهمترین اخبار ایران و جهان: