نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 08:19

صدور هشدار نارنجی؛ پیش‌بینی بارش برف در گردنه‌های سردسیر کرمانشاه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه، از پیش‌بینی بارش برف در گردنه‌های سردسیر استان خبر داد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی(احتمال خسارت‌های گسترده) درباره فعالیت سامانه بارشی در استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا روز سه‌شنبه، سامانه بارشی شرایط جوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعدوبرق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد. بارش که در روز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص مناطق تحت تأثیر، گفت: همه مناطق استان به‌ویژه نیمه غربی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی(تازه‌آباد)، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب،کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو(کرند غرب) و گواور  تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار خوهند گرفت.

وی تصریح کرد: این وضعیت علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است موجب سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان همراه خواهد شد. بارش علاوه بر ارتفاعات، احتمالا در گردنه‌های سردسیر نیز، به شکل رگبار برف مشاهده شود. همچنین احتمال نفوذ غبار به نواحی مرزی بخصوص در ساعاتی از روز دوشنبه دور از انتظار نیست.

حق‌پرست اضافه کرد: با خروج این سامانه، پیش‌بینی می‌شود؛ دمای هوا در بامداد چهارشنبه، در نقاط سردسیر و معتدل، به صفر تا ۲ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد. البته در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و احتمالا پنجشنبه، شرایط برای تشکیل مه، به‌خصوص در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم خواهد بود. همچنین، از ظهر چهارشنبه تا پایان هفته، دمای هوا در غالب نقاط استان، به آرامی افزایش می‌یابد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577131

مهمترین اخبار ایران و جهان: