نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 23:46

زمینه حضور پزشکان متخصص در بلده فراهم شود

استاندار مازندران گفت: پزشکان بومی زیادی در نقاط مختلف کشور فعال هستند باید زمینه حضورشان در بلده فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مرکز جامع سلامت خیرساز بلده نور امروز با حضور استاندار مازندران کلنگ‌زنی شد.

کلنگ آغاز عملیات عمرانی مرکز جامع سلامت بلده شهرستان نور با حضور استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مدیران حوزه سلامت، مسوولان محلی، خیرلن و خانواده معظم شهدا به زمین زده شد.

مرکز جامع سلامت شبانه روزی امام رضا (ع) بلده شهرستان نور در زمینی به متراژ  تقریبی  ۲۰۰۰ متر مربع و بنای تقریبی ۲۵۰۰ متر در سه طبقه با بخش های تخصصی، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه و تسهیلات زایمانی توسط خیر محترم حاج حمید شاه حسینی احداث خواهد شد و از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجهیز و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بلده شهرستان نور با داشتن ۵۲۸ خانوار ، بیش از یک‌هزار و ۳۵۱ نفر جمعیت دارد.

سیدمحمود حسینی‌پور در این مراسم اظهار کرد: بلده از نظر ارتباطی و جغرافیایی از خدمات شهری، بهداشتی و درمانی دور بوده و مشکلات زیادی برای مردم به ویژه ساکنان آن فراهم شده است.

وی افزود: کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی، دوری و سخت عبور بودن منطقه سبب مشکلات زیاد از جمله از دست دادن اهالی منطقه شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: بیمارستان فعلی با توجه به جمعیت و نیاز منطقه پاسخگو نیست بنابراین احداث بیمارستانی مجهز، مدرن با تجهیزات و امکانات مناسب، بخش های تخصصی در منطقه ضرورت داشت.

حسینی‌پور خاطر نشان کرد: با کمک خیر زمین تامین شده و قرار است طی دو سال این بیمارستان تکمیل و بهره برداری شود اما امیدواریم با تلاش و همت بیشتر یکسال آینده شاهد تکمیل و بهره برداری باشیم و دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجهیزات مناسب و در خور شان را تامین و زمینه حضور پزشکان به ویژه پزشکان متخصص بومی که در نقاط مختلف کشور فعال هستند را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در طرح احداث این بیمارستان سوئیت هایی در شان برای اسکان پزشکان و نیز همراهان بیماران در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم احداث مجتمع بزرگ فرهنگی با کاربری های مختلف تاکید کرد و گفت: با حضور سرمایه گذاران و احداث هتل سه یا چهار ستاره خدمات گردشگری که خلاء آن احساس می شود، رونق پیدا کند.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: با توجه به تامین زمین و آمادگی ساخت بیمارستان توسط خیر، نقشه ها تهیه و ساخت طرح بزودی شروع می شود.

وی افزود: با توجه به استقرار اورژانس ۱۱۵ ساختمان جدید نیز احداث و تیم تخصصی تامین شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: به جهت دوری ارتباط بلده برای این بخش پزشکی از راه دور فعال شد که با ارسال تصویر بیمار و پزشک به پزشک متخصص بالاتر امکان دریافت راهنمایی و ارتباط با مراکز فوق تخصصی وجود دارد.

غلامی گفت: برای بهبود بهداشت و درمان تلاش می کنیم تا رضایت مردم جلب شود.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: بخش کمتر توسعه یافته بلده نیازمند فضاهای بیمارستانی و دیگر امکانات است.

وی به حواشی ایجاد شده در بحث بیمارستان نور اشاره کرد و افزود: فضای در نظر گرفته شده فعلی با توجه به حضور خانه دومی ها و افزایش جمعیت و ترافیک جای مناسبی نیست و دسترسی به آن سخت می شود.

فرماندار شهرستان نور گفت: با کمک شهرداری و شورای شهر نور زمین پنج هکتاری برای این منظور در اختیار مجموعه فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و مقرر است با تهاتر در کمترین زمان ممکن بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در آن مکان ساخته شود که دسترسی نیز سهل تر است.

پایان پیام/ ۸۶۰۲۳/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569875

مهمترین اخبار ایران و جهان: