نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 12:32

۱۲ کلان پروژه در سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

استاندار کردستان گفت: ۱۲ کلان‌پروژه همزمان با سفر رییس جمهور و هیئت دولت در استان کرستان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

اسماعیل زارعیکوشا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: همزمان با سفر 2 روزه رئیس جمهور به استان کردستان ۱۲ کلان پروژه به ارزش بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی از راه‌آهن سنندج، فرودگاه سقز، سد سیازاخ، سد چراغ ویس، سد امیر آباد و رمشت و ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران در مریوان به عنوان مهم‌ترین کلان پروژه‌های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم در این سفر نیز هیچ پروژه نیمه کاره‌ای در استان افتتاح نخواهد شد.

به گفته وی، افتتاح راه آهن سنندج به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی با حرکت قطار انجام می‌شود و این ایستگاه در نخستین روز با جا به جایی مسافران خود فعال می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر راه‌اندازی قطار در سنندج در توسعه راه‌های استان یادآور شد: خط ریلی در گام اول تا سنندج و در گام دوم نیز تا مرز باشماق ادامه خواهد یافت.

استاندار کردستان تصریح کرد: تعرفه قیمت بلیط قطار در استان طبق تعرفه‌های مشخص دولتی است.

وی در ادامه افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این سفر اعتبارات تکمیلی برای پروژه‌های مصوب دور اول سفر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت و تعدادی مصوبات جدید نیز ابلاغ می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با مجموعه هلدینگ‌های خصوصی و دولتی کشور از دیگر اهداف مهم سفر رئیس جمهور به استان است و تحقق این قراردادها می‌تواند جهشی در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان ایجاد کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546231

مهمترین اخبار ایران و جهان: