نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 19:32

بلینکن درباره شیوع بیماری در غزه تنها به ابراز نگرانی اکتفا کرد

در حالی که جنایت رژیم صهیونیستی در محاصره همه جانبه نوار غزه، جان ده‌ها فلسطینی در این باریکه را تهدید می‌کند، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تنها به ابراز نگرانی از شیوع بیماری در غزه به دلیل آب‌های آلوده اکتفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه ابراز امیدواری کرد که گروگان‌های بیشتری در نوار غزه آزاد شوند.

وی که با شبکه NBC مصاحبه می‌کرد، مدعی شد: «احتمال تشدید تنش در منطقه خاورمیانه به دلیل اقدامات نیروهای نیابتی ایران وجود دارد».

بلینکن در ادامه بدون اشاره به جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در نوار غزه تنها ابراز نگرانی کرد که احتمال شیوع بیماری در نوار غزه به دلیل استفاده از آب‌های آلوده وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از دولت قطر به دلیل ایفای نقش برای آزادی دو گروگان آمریکایی در نوار غزه قدردانی کرد.

وی گفت: «توصیه‌های خود را به اسرائیل درباره بهترین راه‌های آزادی گروگان‌ها ارائه می‌دهیم».

این در حالی است که وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه جدیدترین آمار قربانیان تجاوزات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه را منتشر کرد.

این نهاد فلسطینی خبر داد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تا به امروز، چهار هزار و 741 فلسطینی شهید و 15 هزار و 898 نفر هم زخمی شده‌اند.

اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین هم اخیرا خبر داد که 70 درصد شهدای غزه زن و کودک هستند.

به گفته این مسئول فلسطینی، ۷ بیمارستان و ۲۱ مرکز بهداشتی در پی حملات اسرائیل یا در نتیجه اتمام سوخت از مدار خدمت خارج شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۶ شهید و ۸۶ مجروح از کادر درمان بوده و ۲۳ خودروی امداد منهدم یا از مدار خدمت خارج شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546831

مهمترین اخبار ایران و جهان: