نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 20:03

اجرای پروژه باغ ایرانی اسلامی لقمان بابا بدون توقف باید انجام شود

فرماندار سرخس با بیان اینکه روند اجرای پروژه باغ ایرانی اسلامی لقمان بابا توسط پیمانکار از زمان‌بندی مشخص شده عقب است، گفت: اجرای این پروژه بدون توقف باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن نوری‌زاده در جلسه با معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به پروژه ساخت باغ ایرانی اسلامی لقمان بابا، اظهار کرد: روند اجرای پروژه توسط پیمانکار از زمان‌بندی مشخص شده عقب است و باید به زمان‌بندی برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل مصالح می‌توانیم کمک کنیم، گفت: این پروژه نباید تعطیل و با توقف مواجه شود و باید اجرای پروژه بدون توقف انجام شود.

تمام مصالح ساخت باغ ایرانی اسلامی لقمان بابا تهیه شده است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت ساخت باغ ایرانی اسلامی آرامگاه لقمان بابا گفت: آزمایش‌های مکانیک خاک سرپایه‌های بنای لقمان بابا انجام شد و نتایج خوبی داشت و فعلاً بالای سرپایه را به صورت اضطراری سبک کردیم و طرح محوطه باغ ایرانی اسلامی لقمان بابا نیز به صورت کامل تهیه شده است.

احسان زهره وندی افزود: طرح دیوارکشی با آجر سنتی انجام می‌شود و پی بتنی نیز اضافه شده است تا دیوارها ماندگارتر شود.

وی با اشاره به مشکلاتی در تامین آجر خاص این بنا، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، آجری که مدنظر بود آماده و تمام مصالح دیگر نیز تهیه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه مالی تغییراتی داشتیم و هزینه حمل آجر به این موضوع اضافه شده است.

زهره وندی بیان کرد: با پیمانکار توافق شده است تا سه ضلع یعنی ضلع ورودی و دو ضلع بلند را اجرا و تحویل دهد و ضلع چهارم نیز توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به بازدیدی که از پروژه داشتیم، پروژه دارای اشکالاتی است و به همین دلیل پیمانکار را خواستیم تا موضوع بررسی شود.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559175

مهمترین اخبار ایران و جهان: